۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱

فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم توجه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

لزوم توجه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

رشت- فرماندار رشت با اشاره به لزوم توجه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: دشمن با هنجارشکنی هدفمند در مقوله حجاب، قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی بعد از ظهر پنج شنبه در نخستین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان، با اشاره به سابقه دیرین مردم انقلابی گیلان و رشت در ولایت پذیری و پیشگامی در ارادت به خاندان عصمت و طهارت، اظهار کرد: در سبک زندگی ایرانی اسلامی، تکالیف زن و مرد در خانواده و اجتماع مشخص شده و باور عمومی و سلیقه رایج در خانواده‌های کشورمان در مورد اوامر شرعی مانند حجاب، منطبق بر فرهنگ اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم و نظام اسلامی نمی‌پذیرد که باورهای دینی توسط عده‌ای هنجار شکن نادیده گرفته شود، افزود: در برگی دیگر از جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه ایران اسلامی، دشمن اراده کرده تا از راه هجوم به اعتقادات دینی مردم و عادی سازی گناه ضمن بیمار نمودن خانواده به عنوان سلول سازنده جامعه با ویروسی به نام بی حجابی، در روند شکل‌گیری شخصیت نسل آینده ساز نظام اسلامی خلل ایجاد کند.

وی تاکید کرد: باید با عبور از کلیشه‌ها، جمع بندی نظرات کارشناسی و استفاده از راهکارهای ایده محور جوانان، در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اقدام کنیم.

امام پناهی به لزوم ترویج، تشویق و تبیین احکام دینی مانند حجاب و پیش گرفتن کار فرهنگی و رویکرد اصلاحی توسط افراد و دستگاه‌های متولی امر فرهنگ اشاره کرد و گفت: مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب قانونی بوده و لازم الاجرا می‌باشد.

وی افزود: ضروری است تا تمامی دستگاه‌ها، ادارات، صنوف، اماکن و دیگر مراکز خدماتی اعم از دولتی و خصوصی، نسبت به رعایت منشور اخلاقی ابلاغی حوزه متبوع خود اهتمام نمایند.

فرماندار رشت با بیان اینکه رسالت زینب کبری (س) در جاودانگی نهضت عاشورا و دفاع فاطمه زهرا (س) از ولایت، نمونه‌ای از حضور زن مسلمان در اجتماع می‌باشد، ادامه داد: نیازمند معرفی زنان الگو و اقناع نسل جوان در زمینه برکات عمل به احکام دینی از جمله در حوزه عفاف و پوشش هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن با هنجارشکنی هدفمند در مقوله حجاب، قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارد، تصریح کرد: گیلان سربلند با حدود ۸۰۰۰ شهید والامقام، ۲۶۰۰ آزاده سرافراز و حدود ۲۲۰۰۰ جانباز استوار و همچنین رشت ولایتمدار با ۲۲۰۰ شهید گرانقدر، خیال خام بدخواهان را با شکست مواجه می‌کند.

کد خبر 5743392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha