۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

نماینده ولی فقیه در مازندران:

صنایع مازندران از سیاسی بازی دور باشد

صنایع مازندران از سیاسی بازی دور باشد

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران صنعت کاغذ را برای استان و کشور مهم برشمرد و گفت: صنایع استان باید از سیاسی بازی دور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر دوشنبه در دیدار با مسئولان صنایع چوب و کاغذ استان ضمن اظهار امیدواری از عملی شدن شعار سال در سال جدید، اظهار کرد: مازندران سرآمدترین و شاخص‌ترین صنعت، چوب و کاغذ در کشور به شمار می‌رود ولی متأسفانه این مجموعه آن طور که باید خودش را نشان نداده و به‌دلیل کم شانسی با ضعف‌هایی مواجه شده است‌.

وی بخشی از عقب‌ماندگی را به‌دلیل مدیریت ناکارآمد و بخشی دیگر را از سیاست‌های نادرست و مسائل دیگر دانست و افزود: این صنعت برای مازندران حیثیتی بوده و از اینکه ضعیف باشد به غیرت ما مازندرانی‌ها بر می‌خورد.

آیت الله لائینی با بیان اینکه صنعت کاغذ و نیاز به آن در جامعه ما و عصر جدید یک مسئله بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: کاغذهای کیفی برای رشد مراکز علمی و فرهنگی بسیار مهم است، از طرفی مشاهده کاغذ تولید مازندران و ایران برای پرورش و رشد شخصیت و هویت ایرانی دانش آموزان مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه هر چه بیشتر از مظاهر غربی استفاده کنیم اعجاز و شیفتگی فرهنگ پوشالی غرب هم درون جان بچه‌ها بیشتر می‌شود و آن‌ها را خاضع و تسلیم بار می‌آورد، گفت: اما اگر ببینند که همه چیز با صنعت خودشان تولید شده روحیه استقلال در درونشان پرورش پیدا می‌کند که در مقابل خودباختگی قرار دارد.

امام جمعه ساری پیوست‌های آثار فرهنگی را مهم‌تر از بحث چرخیدن چرخ این کارخانه دانست و عنوان کرد: باید از جناح بازی‌ها و سیاست‌بازی‌ها دور باشید و زمینه‌های رشد این صنعت را به‌وجود بیاورید.

این مسئول ضمن اظهار تأسف از اینکه چنین ظرفیتی داشته باشیم و به‌دنبال واردات برویم، تصریح کرد: بسیاری از واردات‌ها واردات معلول نیازهای واقعی نیست‌.

وی با طرح این سوال که چرا نمی‌توانیم کاغذ باکیفیت تولید کنیم، ادامه داد: باید راه بهانه را از هر دو طرف بست، خوشبختانه در دولت سیزدهم فرصت‌هایی برای خرید داخلی ایجاد شده، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد هم می‌توانند خریدار باشند.

کد خبر 5745621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      حاج اقای بزرگوار یادت هست اخرین بار سفارش چه کسی را برای اینکه کارش در شهر سازی ونوسازی راه بیافته زنگ زدی .یا به یک بانک زنگ زدی تا کارش راه بیافته .البته کار خوبی کردی .اخه چرا باید خون جگر بشویم تا یه وامی را یه سرمایگذار بگیره .۳سال دویدن برای راه انداختن یک کارخانه ویا ...زمان زیادی است اخه ..