۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

سر اسقف مسیحیان ارتدوکس در قدس اشغالی:

تعرض به مسجدالاقصی ممکن است برای کلیسای «قیامت» هم تکرار شود

تعرض به مسجدالاقصی ممکن است برای کلیسای «قیامت» هم تکرار شود

«عطاالله حنا» با تأکید براینکه مسجدالاقصی و کلیسای قیامت جدایی‌ناپذیر هستند، گفت که مسیحیان فلسطینی و همچنین زائران بیت‌المقدس از سراسر جهان اغلب مورد توهین شهرک‌نشینان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سر اسقف مسیحیان ارتدوکس در قدس اشغالی در واکنش به تازه‌ترین موج تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مسجدالاقصی تأکید کرد که آنچه در مسجدالاقصی اتفاق می‌افتد، بیانگر حلقه جدیدی از جنایات صهیونیست‌ها است.

«عطاالله حنا» در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین ضمن درخواست برای آزادی تمام کسانی که به صورت وحشیانه به دست نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی ربوده شده‌اند، گفت: آنهایی که مسلمانان را در مسجدالاقصی هدف قرار می‌دهند، به مسیحیان نیز حمله می‌کنند و اتفاقاتی که در مسجدالاقصی افتاد، ممکن است برای کلیسای قیامت هم تکرار شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسیحیان فلسطینی و همچنین زائران بیت‌المقدس از سراسر جهان اغلب مورد توهین شهرک‌نشینان صهیونیست قرار می‌گیرند و رژیم اشغالگر با فلسطینیان در بیت‌المقدس طوری رفتار می‌کند که گویی رهگذر هستند.

این مقام ارشد مسیحیان فلسطین با تاکید بر اینکه مسجدالاقصی و کلیسای قیامت جدایی ناپذیر هستند، افزود: ما از بیت‌المقدس و هویت آن دست نخواهیم کشید.

اظهارات سراسقف مسیحیان ارتدوکس در حالی است که نظامیان صهیونیست در حملات ساعات اخیر خود علیه مسجدالاقصی ده‌ها نمازگزار را مجروح کرده و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر را نیز بازداشت کرده‌اند. این حملات با واکنش موشکی مقاومت فلسطین نیز همراه شده است. مقاومت تاکید کرده است در صورت ادامه حملات صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی، حملات موشکی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیز ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5747514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha