۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

مهلت ۴۸ ساعته «چاد» به سفیر آلمان برای ترک خاک این کشور

مهلت ۴۸ ساعته «چاد» به سفیر آلمان برای ترک خاک این کشور

دولت چاد از سفیر آلمان خواست که به دلیل دخالت بیش از حد در امور داخلی چاد و رفتار خارج از موازین دیپلماتیک، ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دولت چاد دیروز جمعه اعلام کرد که از سفیر آلمان خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را به دلیل «رفتار بی‌ادبانه و عدم‌احترام به رویه‌های دیپلماتیک» ترک کند.

بر اساس این گزارش، «عزیز محمد صالح» سخنگوی دولت چاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که از «یان کریستین گوردون کریک» سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری فدرال آلمان خواسته شده است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک چاد را ترک کند.

از سوی دیگر، یک منبع در وزارت امور خارجه آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت که دلایلی که دولت چاد برای نامطلوب خواندن سفیر آلمان در پایتخت چاد ذکر کرده، کاملاً غیرقابل درک است و برلین با دولت چاد در این خصوص در تماس است.

یک منبع دولتی چاد که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت که مقامات کشورش این دیپلمات آلمانی را به‌ویژه به دلیل «دخالت بیش از حد در امور اداره کشور و اظهاراتی که باعث ایجاد تفرقه بین چادی‌ها می‌شود» مقصر می‌دانند. این منبع تأکید کرد که سفیر آلمان قبلاً چندین هشدار در این خصوص دریافت کرده بود.

کد خبر 5749229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha