۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۳۹

تشدید تنش در کرانه باختری؛

درگیری فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها در شهرهای مختلف

درگیری فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها در شهرهای مختلف

به دنبال دستور حضور بیشتر نظامیان در مسجد الاقصی و ادامه تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به حرم ابراهیمی به بهانه عید پسح، فلسطینی‌ها نیز مبارزه مسلحانه را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع رسانی فلسطین شامگاه یکشنبه در آستانه روز جهانی قدس از وضعیت شکننده و ناآرام در قدس اشغالی خبر داد.

در همین راستا، منابع فلسطینی با اشاره به دستور اخیر سران کابینه امنیتی نتانیاهو در افزایش شمار نفرات نظامیان در مسجد الاقصی به بهانه آئین یهودی پسح از حمله مبارزان فلسطینی به نظامیان اشغالگر در نقاط مختلف قدس اشغالی خبر می‌دهند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطینی در گزارشی تازه اعلام کرد در پی جراحت دو کودک دختر خردسال فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها، مبارزان فلسطینی در شمال شرق جنین، ایست بازرسی صهیونیست‌ها را با نارنجک دستی هدف قرار دادند.

همچنین منابع فلسطینی خبر از تشدید درگیری میان جوانان فلسطینی در ایست بازرسی «بیت فوریک» در شرق نابلس و استیصال صهیونیست‌ها در بستن آن خبر دادند.

طبق آخرین گزارش‌ها از قدس اشغالی، نظامیان صهیونیستی از ورود اعتکاف کنندگان فلسطینی به صحن مبارک مسجد الاقصی ممانعت می‌کنند.

کانال خبری «فلسطین الیوم» نیز لحظاتی پیش از پرتاب مواد آتش‌زا به شهرک اشغالی «بیت عین» در شمال الخلیل خبر می‌دهند.

گفتنی است که موافقت سران رژیم صهیونیستی در تداوم تعرض شهرک نشینان در برگزاری عید پسح در مسجد الاقصی همزمان با مراسم معتکفین و نمازگزاران فلسطینی باعث بالا رفتن تنش در قدس شده است.

کد خبر 5751022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha