۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳

عزم مصر برای توسعه روابط با سوریه

عزم مصر برای توسعه روابط با سوریه

کارشناسان امور سیاسی در مصر معتقدند که قاهره به توسعه روابط با دولت سوریه، اهتمامی جدی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مصطفی کامل» استاد علوم سیاسی در دانشگاه قاهره، در ارتباط با رایزنی‌های اخیر میان مقامات مصری و سوری، تاکید کرد: دولت مصر همواره بر برقراری کانال دائمی روابط با سوریه اهتمام داشته است.

وی با اشاره بیش از یک دهه قطعی روابط میان قاهره و دمشق، پس از آغاز جنگ سوریه، افزود: با توجه به شراکت راهبردی میان مصر و سوریه در مسائل مهم قومی، سال‌های طولانی قطعی روابط دو کشور نیز نتوانسته این روابط را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مصطفی کامل افزود: دولت مصر همواره بر بازگذاشتن کانال‌های ارتباطی با دولت سوریه اهتمام داشت، به ویژه اینکه بحران سوریه را ناشی از خطر گروه‌های تروریستی می‌دانست که در گذشته مصر نیز با آن درگیر بوده است.

وی با اشاره به سفرهای متقابل وزرای خارجه مصر و سوریه به دمشق و قاهره در هفته‌های اخیر، گفت: هدف اصلی از این دیدارها گفتگو درباره مسائل مهم از جمله از سرگیری کامل روابط و حمایت منطقه‌ عربی از سوریه بود.

کارشناس سیاسی مصری تاکید کرد: مصر در تلاش برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه است و از طرفی عزم آن را دارد که به سوریه در برقراری روابط با کشورهای عربی از جمله امارات و اردن کمک کند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف مصر در برهه کنونی ایجاد فضایی برای عدم مخالفت عربستان سعودی با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در زمان مناسب آن است.

کد خبر 5751819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha