۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳

آغاز بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین

آغاز بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین

امروز سه‌شنبه رزمایش بزرگ نظامی مشترک میان آمریکا و فیلیپین در منطقه دریای چین جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، امروز سه‌شنبه بزرگترین مانور نظامی مشترک میان آمریکا و فیلیپین به مدت یک‌هفته در راستای آنچه مقابله با نفوذ فراینده چین عنوان شده، آغاز شد.

بنابراین گزارش، در این مانور بزرگ که در منطقه حساس دریای چین جنوبی که پکن خواهان سیطره کامل بر آن است، برگزار می‌شود، ۱۸ هزار نیروی نظامی مشارکت خواهند داشت.

برای نخستین‌بار قرار است در جریان مانورهای مشترک ارتش آمریکا و فیلیپین در این مانور از گلوله‌ها و تسلیحات جنگی استفاده کنند.

پیش از آغاز این مانور نیز، ارتش چین مانوری سه روزه را با سناریوی حمله به اهدافی در جزیره تایوان و محاصره آن برگزار کرد که در روز گذشته (دوشنبه) به پایان رسید.

ژنرال اریک آستن از فرماندهان ارتش آمریکا در این مانور گفت: با برگزاری این رزمایش‌ها، نیروهای ارتش فیلیپین و آمریکا توانایی انجام عملیات مشترک را افزایش می‌دهند

وی عنوان کرد که این مانور به آمریکا و فیلیپین این امکان را می‌دهد که با یکدیگر برای رویارویی با چالش‌ها آماده شوند.

سرهنگ مدیل آگیلار سخنگوی ارتش فیلیپین، نیز گفت: که این رزمایش‌ها امکان بهبود تاکتیک‌ها، فناوری‌های جنگی و مکانیسم‌ها را برای طیف گسترده‌ای از عملیات‌های نظامی فراهم می کند.

بنابراعلام منابع خبری، قریب به ۱۲ هزار و ۲۰۰ نظامی آمریکایی، ۵۴۰۰ نظامی فیلیپینی و بیش از ۱۰۰ نظامی استرالیایی در این مانور مشترک حضور دارند. تعداد نظامیان شرکت‌کننده در این مانور در مقایسه با سال گذشته، دو برابر شده است.

کد خبر 5752448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha