۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

البخیتی:

عدم موفقیت مذاکرات به منزله بازگشت جنگ با شدت بیشتر است

عدم موفقیت مذاکرات به منزله بازگشت جنگ با شدت بیشتر است

یکی از اعضای ارشد انصارالله یمن درباره عدم موفقیت مذاکرات جاری در صنعا به شدت هشدار داد و آنرا به منزله بازگشت جنگ با شدت بسیار بیشتر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد البخیتی عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به موضع گیری درباره روند مذاکرات جاری در صنعا پرداخت.

وی با انتشار توییتی اعلام کرد: اگر مذاکرات جاری در صنعا با میانجی گری عمان موفق نشود این به معنی بازگشت جنگ میان طرفین درگیر با شدت بیشتر است.

البخیتی افزود: جنگنده های سعودی یمن را مجدداً بمباران خواهند کرد و یگان پهپادی و موشکی یمن عربستان را هدف قرار خواهند داد.

وی اعلام کرد: از نظر عقلی میانجی نامیدن عربستان قابل قبول است. روند امور باید به نحو درست به پیش برود زیرا امکان توقف جنگ زمانی که یکی از طرفهای درگیر اصرار بر میانجی گری دارد، وجود ندارد.

البخیتی تاکید کرد: اگر عربستان می خواهد که نقش میانجی ایفا کند همه عملیات نظامی در یمن را متوقف کند و محاصره یمن را بردارد و آنگاه ما از آن به عنوان میانجی گر استقبال خواهیم کرد.

پیش از این هم «محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، از گروه‌های سیاسی یمنی که در فراهم کردن زمینه برای تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور نقش داشتند، خواسته بود تا درباره شکل‌گیری فرآیند سیاسی برای دستیابی به حاکمیت و استقلال یمن مذاکره کنند.

وی اعلام کرده بود: ما حاضر نیستیم بار دیگر از طریق «رشاد العلیمی» رئیس شورای حاکمیتی منصوب شده از طریق ریاض، با عربستان مذاکره کنیم؛ اما این مسئله نیاز به گفتگوی یمنی-یمنی بدون دخالت خارجی را منتفی نمی‌سازد و درهای صنعا به روی همه باز است.

کد خبر 5752610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha