۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۲۷

آتش سوزی در کارخانه بازیافت پلاستیک در ایندیانا

آتش سوزی در کارخانه بازیافت پلاستیک در ایندیانا

ستون‌های دود سیاه و سمی ناشی از آتش‌سوزی در یک کارخانه بازیافت پلاستیک در شرق ایندیانا در روز چهارشنبه باعث دستور به تخلیه حدود ۲۰۰۰ نفر از این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، مقامات گفتند که این آتش سوزی‌ها احتمالاً برای چندین روز ادامه خواهد داشت.

«متیو کین»، مدیر آژانس مدیریت اضطراری وین کانتی، چهارشنبه اعلام کرد که ساکنان شعاع نیم مایلی کارخانه بازیافت پلاستیک پس از وقوع آتش‌سوزی در حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر روز سه‌شنبه در محدوده ۱۴ هکتاری، تخلیه شوند.

مدارس نیز بسته شدند و پناهگاه‌های ۳۵۰۰۰ نفری در اطراف شهر در حدود ۱۱۳ کیلومتری شرق ایندیاناپولیس ایجاد شد.

مقامات گفتند که آتش نشانان در طول شب برای خاموش کردن انبوه پلاستیک‌های در حال اشتعال تلاش کردند. «تیم براون»، رئیس آتش‌نشانی ریچموند، گفت که آتش‌سوزی‌های متعددی که بعد از ظهر سه‌شنبه شروع به شعله‌ور شدن کردند، همچنان در بعدازظهر چهارشنبه شعله‌ور بودند. وی گفت: آتش در محل کارخانه قدیمی مهار شده است اما کنترل نشده است.

براون گفت که تیم واکنش آتش در نظر دارد تا صبح شنبه آتش را خاموش کند، اما افزود که این یک حدس و گمان است.

مقامات روز چهارشنبه اعلام کردند که آژانس حفاظت از محیط زیست، ذرات معلق را از دود موجود در هوا در نزدیکی آتش سوزی کارخانه بازیافت پلاستیک شناسایی کرده است که این نگرانی را در مورد گسترش سموم سرطان زا در منطقه ایجاد کرده است.

«استیو جونز»، رئیس آتش نشانی ایالت ایندیانا، روز سه شنبه گفت که دود حاصل از این محل "قطعاً سمی" است. مجموعه‌ای از مواد شیمیایی مختلف وجود دارد که پلاستیک‌ها هنگام آتش گرفتن از خود منتشر می‌کنند و این نگران کننده است.

کاخ سفید چهارشنبه شب اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با "اریک هولکامب" فرماندار ایالت ایندیانا گفت و گو کرده است و حمایت کامل و کمک فدرال خود را پس از آتش سوزی گسترده در کارخانه بازیافت در ریچموند اعلام کرد.

کد خبر 5754070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha