۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰

سفر رئیس‌جمهور برزیل به امارات

سفر رئیس‌جمهور برزیل به امارات

رئیس‌جمهور برزیل در مسیر بازگشت از چین، ضمن سفر به امارات با رئیس و مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس‌جمهور برزیل پس از پایان سفر دور روزه به چین و در مسیر بازگشت به کشورش، به امارات سفر و با مقامات ارشد این کشور دیدار و با آنها درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، «لولا داسیلوا» در گفتگوی کوتاه با شبکه تلویزیونی برزیلی «گلوبو» درباره سفر دیروز شنبه به امارات و دیدار با «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس این کشور گفت که این دیدار بسیار مفید و ثمربخش بود.

این در حالی است که ابوظبی و برازیلیا از امضای یک سری توافقنامه‌ها در مورد تغییرات آب و هوایی و توسعه سوخت‌های تجدیدپذیر پس از دیدار رؤسای دو کشور خبر دادند.

بر اساس بیانیه مشترک، رؤسای جمهور دو کشور در مورد مسیرهای همکاری در زمینه‌های فناوری، اقدامات زیست محیطی، تغییرات آب و هوایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، امنیت غذایی و سایر مسائل مورد توجه طرفین گفتگو کردند.

دو طرف همچنین مجموعه‌ای از تفاهم‌نامه‌ها یکی مربوط به پالایشگاه «ماتاریب» Matarib که توسط امارات در شمال شرقی برزیل با هدف سرمایه گذاری تا سقف ۲.۵ میلیارد دلار در پروژه سوخت تجدیدپذیر اداره می‌شود و دیگری در مورد همکاری در مبارزه با تغییرات آب و هوایی را امضا کردند.

همکاری در مبارزه با تغییرات زیست‌محیطی از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بود به خصوص که امارات میزبان نشست آتی کنفرانس آب و هوای سازمان ملل و برزیل نامزد اصلی میزبانی دوره بعدی آن است

رئیس‌جمهور برزیل قرار است که در نخستین ساعات امروز یکشنبه قبل از خروجش از امارات یک کنفرانس مطبوعاتی درباره سفرش به این کشور برگزار کند.

گفتنی است که رئیس امارات دیروز شنبه از همتای برزیلی خود در کاخ ریاست‌جمهوری الوطن در ابوظبی استقبال کرد. همچنین ۲۱ گلوله توپ در مراسم استقبال از وی شلیک شد و هواپیماهای جت رنگ‌های پرچم برزیل را در آسمان ابوظبی ترسیم کردند.

کد خبر 5756168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha