۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۴۴

حمله موشکی به پایگاه نظامیان ترکیه در حلب/ ۴ نظامی مجروح شدند

حمله موشکی به پایگاه نظامیان ترکیه در حلب/ ۴ نظامی مجروح شدند

در جریان حمله موشکی شامگاه امروز به دو پایگاه غیر قانونی ارتش ترکیه در شمال حلب، شماری از نظامیان ارتش ترکیه به شدت مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع محلی در حلب سوریه شامگاه امروز از مجروح شدن ۴ نظامی ارتش ترکیه در جریان حمله موشکی به دو پایگاه نظامی غیر قانونی ترکیه در حلب خبر دادند.

خبرنگار اعزامی «اسپوتنیک» گزارش داد که عصر امروز یکشنبه، چند موشک از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (قسد)، مورد حمایت آمریکا به دو پایگاه نظامی و تحقیقاتی غیر قانونی ارتش ترکیه در منطقه «اعزاز» حلب واقع در شمال سوریه شلیک شد.

به گزارش منابع محلی، در جریان این انفجار، ۴ نظامی ارتش ترکیه مجروح شدند و گفته می‌شود وضعیت دو نفر از افراد مجروح وخیم است.

منابع محلی در ادامه گزارش دادند که ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان موسوم به «الترکمانیه» مورد حمایت ترکیه در واکنش به این حمله، با توپخانه سنگین مناطق تحت کنترل نیروهای «قسد» و ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

این درگیری‌های پراکنده در شمال سوریه در حالی رخ می‌دهد که روسیه و دوستان سوریه درصدد میانجی‌گری در برقراری مجدد روابط سیاسی میان سوریه و ترکیه هستند و آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی مخالف آن هستند.

ترکیه در برخی مناطق شمالی سوریه و مجاور با مرز خود به شکل غیر قانونی پایگاه نظامی احداث کرده است و هر از گاهی، به طور پراکنده به مناطق تحت سیطره شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا حمله می‌کند؛ ترکیه این گروه‌های کرد را «تروریست» می‌خواند.

کد خبر 5756911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک مسلمان IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      0 0
      بایدترکیه وآمریکا را درسوریه آنقدرتحت فشارگذاشت تافراررابرقرارترجیح بدهندوپشت سرشون را هم نگاه نکنند،متجاوزبایدگورش را ازسوریه گم کند.