۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲

سفیر روسیه در کپنهاگ:

دانمارک در تامین مداوم سلاح برای اوکراین هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد

دانمارک در تامین مداوم سلاح برای اوکراین هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد

سفیر روسیه در دانمارک می‌گوید که مقامات این کشور در تامین مداوم تسلیحات جدید برای اوکراین، هیچ خط قرمزی نمی‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ولادیمیر باربین، سفیر روسیه در دانمارک در گفت‌وگو با نشریه «ایزوستیا» روسیه با اشاره بر این باور است که کشور دانمارک در تامین سلاح برای اوکراین از هیچ خط قرمزی پیروی نکرده و به بهای تشدید تنش، نمی‌اندیشد.

باربین گفت: کپنهاگ قاطعانه باور دارد که غرب قادر است در اوکراین به روسیه شکستی نظامی تحمیل کند. دانمارک به سرنوشت اوکراین و سایر کشورها در صورت تشدید تنش و جنگ فکر نمی‌کند.

وی افزود: و کپنهاگ بر پایه چنین باوری، در حال حاضر هیچ خط قرمز یا ممنوعیتی برای انتقال سلاح جدید به اوکراین برای خود قائل نیست.

وی همچنین یادآور شد که به‌تازگی صندوق ویژه‌ای به ارزش یک میلیارد دلار برای افزاش کمک نظامی به کی‌یف، در دانمارک ایجاد شده است.

به گفته باربین، دانمارک تاکنون تسلیحاتی به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار شامل سامانه‌های ضدناو، ضدتانک و پدافند، خمپاره‌انداز، زره‌پوش، پهپاد و سایر مهمات به اوکراین ارسال کرده است.

وی تاکید کرد: قرار است ۱۹ واحد توپخانه خودکِششی «سزار» در ماه مه و چند دستگاه تانک لئوپارد۱ در تابستان به اوکراین ارسال شود. همچنین امکان تامین جنگنده اف۱۶ نیز در حال بررسی است و تعلیم‌دهندگان دانمارکی در حال آموزش سربازان اوکراینی هستند.

کد خبر 5757072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      یه جوری میگه هیچ خط قرمزی نداریم که انگار چند صد میلیون جمعیت دارن با یک ارتش عظیم. آخه یک کشور 5 میلیون نفری با یک ارتش فلفلی کل تجهیزات زرهی خودت چقدر هست که داری پز کمک به اکراین رو میدی. قپی هم میای سعی ک لااقل یک کم معقول باشه. تهش میخوای پنج تا تانک و ده تا توپ بدی دیگه.
    • افشار IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      همه کشورهای غربی عزمشونو جمع کردند تا روسیه را َشکست بدن..ولی روسیه نشان داد که میتونه در برابر غربیها با یستد..افسوس ازیک کشور مث چین که جرات ندارد سلاح براش ارسال کند