۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳

استاندار سمنان خبر داد؛

رشد تصادفات در جاده‌های فرعی استان سمنان

رشد تصادفات در جاده‌های فرعی استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه طی سال گذشته در حوزه درون شهری ۱۰۰ درصد کاهش فوتی داشتیم، گفت: برعکس در مسیرهای فرعی رشد تصادفات را شاهد بوده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه اقدامات خوبی برای ساماندهی راه‌های استان صورت گرفته است، تاکید کرد: در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات در جریان سفر رئیس جمهور، بیش از ۳۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و از محل سفر، اعتبار خوبی تخصیص داده شد که منجر به بازسازی ۲۰ نقطه حادثه خیز شد.

وی با بیان اینکه در حوزه درون شهری ۱۰۰ درصد کاهش فوتی داشتیم از سوی دیگر، در مسیر جاده اصلی از ایوانکی به عباس آباد با کاهش ۶۰ درصدی تصادفات مواجه بودیم، افزود: در حوزه راه‌های روستایی ۱۰۰ درصد افزایش فوتی داشتیم که باید با تدابیر اصولی مانع ادامه این خسران جانی و مالی شد.

استاندار سمنان بیان کرد: بر اساس اعلام رسمی جانشین پلیس راه کشور، استقرار نیروهای امدادی، اورژانس، نیروهای انتظامی و هلال احمر در مسیرهای اصلی جاده‌های استان سمنان بسیار مطلوب بود و این امر موجب شد تا در ایام نوروز شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه جاده‌های فرعی با رشد تصادفات مواجه بودیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود تا در مسیرهای غیر اصلی هم کاهش تصادفات را به دنبال داشته باشیم، گفت: خوشبختانه نظارت بر مجتمع‌های بین راهی رضایت بخش بود و در بحث تأمین سوخت و مهیا کردن فضای مناسب برای اقامه نماز نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و اعلام رضایت کمیته اقامه نماز را به همراه داشت.

وی افزود: در راستای اجرای طرح نظارت در این حوزه، تذکراتی به برخی از رستوران‌ها داده شد و دو مورد هم به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب شدند.

استاندار سمنان تصریح کرد: با مشارکت آموزش و پرورش استان، فضاهایی به عنوان همراه سرا در حاشیه بیمارستان‌ها و با امکاناتی مطلوب به صورت رایگان در اختیار همراهان بیماران قرار گرفت.

کد خبر 5758687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha