۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال در استان قزوین

 تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال در استان قزوین

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار نفر در استان قزوین در سال گذشته تعهد استان قزوین در حوزه اشتغال زایی ۱۰۸ درصد محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عین‌اله کشاورز ترک بعد از ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های کلیدی مهار تورم و رشد تولید استفاده از ظرفیت تعاون است.

وی افزود: تاکید ما بر محور قرار گرفتن تعاونی‌های بزرگ دست و به دنبال این هستیم تا تعاونی‌های سهامی عام را حمایت و توسعه دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: باید با استفاده از شرکت‌های تعاونی مشارکت همه اقشار را داشته باشیم و بتوانیم از این طریق نقدینگی‌های خرد و کوچک را در استان مدیریت کنیم.

وی با اشاره به تعاونی‌های مسکن در استان قزوین تاکید کرد: اولویت اصلی ما در این حوزه نظارت بر تعاونی‌های مسکن موجود در استان است و تلاش کردیم امسال حتی بر حقوق و دستمزدهای پرداختی این تعاونی‌ها هم نظارت داشته باشیم.

کشاورز با بیان اینکه دیگر تعاونی مسکن بالای ۲۰۰ عضو نخواهیم داشت، تاکید کرد: همه تعاونی‌هایی که دارای تخلف عدیده هستند و یا پروژه آنان بیش از یک سال متوقف شده است در شرف انحلال قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به تعداد تعاونی‌های موجود در استان قزوین تصریح کرد: ۳ هزار و ۶۰۹ تعاونی ثبت شده در استان قزوین داریم که تنها ۹۱۰ مورد آن فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه سنددار کردن تعاونی‌های مسکن مهر دستگاه‌های مانند نظام مهندسی و شهرداری‌ها کمک مناسبی با ما ندارند، تاکید کرد: نظام مهندسی در مسکن مهر سود خوبی برده و حالا باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در استان قزوین بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، تاکید کرد: انتظار می‌رود بعد از پایان دوره بیمه بیکاری این افراد، شاهد بازگشت به کار آنها باشیم.

کشاورز با بیان اینکه در یکسال گذشته تعداد دفاتر کاریابی در استان قزوین از ۱۳ مورد به ۳۱ مورد افزایش یافته است، ادامه داد: بیش از ۹ هزار ۶۰۴ نفر در سال گذشته توسط این مراکز شاغل شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی در استان قزوین صورت گرفته است، عنوان کرد: میانگین استان قزوین در حوزه کار سخت و زیان آور از میانگین کشوری بالاتر است و تلاش کردیم این روند ساماندهی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته ۵۰ کارگاه به دلیل عدم رعایت قانون کار به مراجع قضائی معرفی شدند که در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: با ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار نفر در استان قزوین در سال گذشته تعهد استان در حوزه اشتغال زایی ۱۰۸ درصد محقق شد.

کشاورز بیان کرد: استان قزوین با نرخ بیکاری ۵.۸ درصد رتبه دوم در کاهش نرخ بیکاری کشور را از آن خود کرده است.

وی در پایان از صدور بیش از ۴ هزار مجوز برای مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم به نسبت سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان با بیان اینکه امروز در برخی شهرستان‌ها همچون الوند و بویین زهرا مشکل کمبود نیروی کار داریم، یادآور شد: تعهد اشتغال استان قزوین برای سال جاری بیست هزار نفر است.

کد خبر 5758770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha