۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰

چرا ماده ۱۴ قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود؟

چرا ماده ۱۴ قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: سال گذشته ۲۰۷ هزار مورد اعمال قانون در بحث خودروهای سنگین داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد رازقی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص ماده ۱۴ قانون هوای پاک توضیح داد.

سرهنگ رازقی گفت: با توجه به ترددهای وسایل نقلیه سنگین، پلیس هم به صورت ویژه به موضوع تخلفات و ترددها رسیدگی می‌کند.
وی افزود: در سال گذشته و در بحث تخلفات وسایل نقلیه سنگین حدود ۲۰۷ مورد اعمال قانون داشته‌ایم و به جز اعمال قانونی که صورت می‌گیرد توقیف هم برای خودروهای سنگینی که مقررات را رعایت نکرده بودند هم در نظر گرفتیم.

سرهنگ رازقی بیان داشت: توقیف ساعتی نیز برای متخلفین خودروهای سنگین مانند حمل بار ناایمن اجرا می‌گردد و از تردد آنها جلوگیری و در محل تخلف و ایمن متوقف می‌گردد و پلیس راننده را ملزم می‌کند که بار ناایمن تخلیه و با وسیله‌ای دیگر منتقل گردد و خود این خودروی سنگین متخلف به صورت ساعتی توقیف می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: برابر قانون همه وسایل نقلیه سنگین باید در قالب مؤسسات باربری قرار بگیرند و علاوه بر مسئولیت راننده مسئول باربری نیز مسئولیت دارد که باید در برابر تخلفات پاسخگو باشد.

وی گفت: ساماندهی حمل بار شهرها در قالب مؤسسات که باید توسط شهرداری انجام شود کامل اجرا نشده است که بخشی از مشکلات به این دلیل است.

سرهنگ رازقی افزود: برابر ماده ۱۴ قانون هوای پاک باربری‌ها باید به خارج از شهر منتقل شود. شهرداری‌های و متولیان می‌بایستی با توجه به اینکه این ترددها، مزاحمت‌ها، آلودگی‌ها و تخلفاتی در بخش جنوبی شهر ایجاد می‌کنند و به وجود می‌آورند باید به خارج از شهر به دلیل آماده بودن بستر انتقال دهند.

وی گفت: علیرغم درخواست پلیس در سالیان گذشته مبنی بر انتقال باربری‌ها به خارج از شهر و کم شدن مزاحمت‌ها متأسفانه این اتفاق نیافتاده و در جنوب شهر در مقاطعی مانند قبل از تعطیلات نوروز فعالیت‌های خودروهای سنگین شروع می‌شود و ترددها افزایش پیدا می‌کند و برای اهالی بویژه، و برای سایر محل‌ها و معابر نیز آلودگی را در پی دارند.

محمد رازقی بیان داشت: صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص سن فرسودگی وسایل نقلیه سنگین و کامیون‌ها و میزان تأثیر آنها در آلودگی هوای شهد تهران توضیح داد.

سرهنگ رازقی گفت: با توجه به اینکه حمل بار ویژگی‌های خاص خود را دارد، قطعاً و باید شرایط خاصی هم از سوی پلیس برای آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود: آمار کلی فراوانی وانت بارهای وکامیون ها در شهر تهران بالاست چرا که وانت بارها مدام در شهر تهران در حال تردد می‌باشند و سن فرسودگی انها نیز زیاد است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ۴۵ درصد از کامیونت‌ها و کامیون‌ها، ۱۹ درصد ازکشنده ها و ۳۷ درصد از وانت بارها در حال حاضر در سن فرسودگی هستند.

سرهنگ رازقی بیان داشت: وسایل نقلیه سنگین ۸/۱۶ (شانزده / هشت دهم درصد) در آلودگی شهر تهران سهیم هستند و تأثیر دارند.

وی گفت: این موضوع در نیمه دوم سال که شهر تهران معضل اصلی آلودگی هوا می‌باشد بیشتر خود را نشان می‌دهد.

کد خبر 5759465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha