۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸

در سی و هشتمین دوره برگزاری کنگره صورت می‌گیرد؛

بررسی بیماری های زنان در کنگره رادیولوژی

بررسی بیماری های زنان در کنگره رادیولوژی

دبیر سی‌ و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران درباره ثبت‌نام شرکت‌کنندگان و محورهای کنگره پیش رو، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی طهماسبی گفت: سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران از ١٩ تا ٢٢ اردیبهشت ۱۴۰۲ در برج میلاد برگزار می‌شود. هرساله در کنگره رادیولوژی تمام محورهای این حوزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که در هرکدام از محورها بخش‌های مختلف بازآموزی (مرور قسمت‌های مختلف رادیولوژی) و ارائه آخرین دستاوردهای رشته رادیولوژی گنجانده شده است.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف کنگره رادیولوژی معمولاً ۲ ساعت است که یک ساعت اول را سخنرانان درباره موضوع خاصی مثل بارداری در سه ماه اول و نقش سونوگرافی در این دوران بحث و بررسی می‌کنند و در یک ساعت دوم موارد و نکات جالب آن موضوع مطرح می‌شود.

دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران با بیان اینکه "تصویربرداری بیماری‌های زنان" یکی از محورهای اصلی این کنگره است، عنوان کرد: این دوره از کنگره رادیولوژی به این محور توجه خاصی دارد چون بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و در حوزه زنان بحث‌های مختلفی مثل بارداری و نازایی وجود دارد.

وی افزود: محور دیگر کنگره رادیولوژی "تصویربرداری عضلانی اسکلتی" است چون با افزایش سن مشکلات پوکی استخوان، کمردرد، دردهای مفاصلی و غیره به وجود می‌آید و روش‌های نوین تصویربرداری برای تشخیص آنها بسیار کمک کننده هستند.

طهماسبی با اشاره به جامعه مخاطبان کنگره تصریح کرد: مخاطبان کنگره رادیولوژی تمام زیرمجموعه‌های رشته پزشکی هستند و برای هرکدام از آنها قسمت خاصی اختصاص داده شده است. یکی از برنامه‌های اصلی ما برای این دوره از کنگره برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی متنوع است که در این کارگاه‌ها به صورت زنده (لایو) شیوه‌های مختلف تصویربرداری از بدن به نمایش گذاشته می‌شود تا مخاطبان درک بهتری از موضوعات داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هر دوره از کنگره معمولاً بیش از ۵ هزار نفر شرکت می‌کنند، گفت: فراخوان ثبت‌نام برای شرکت در سی و هشتمین کنگره رادیولوژی از ۱۶ فروردین آغاز شده است و علاقمندان برای شرکت می‌توانند از طریق سامانه آموزش مداوم و سایت انجمن رادیولوژی ایران برای ثبت نام اقدام کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز بیان کرد: همه ساله در کنار برگزاری کنگره، نمایشگاهی از دستاوردهای تصویربرداری و رادیولوژی برگزار می‌شود و در حال حاضر با اعلام حضور شرکت‌ها برای این نمایشگاه قرار است که تجهیزات روز دنیا به نمایش گذاشته شود.

دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران یادآور شد: با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر ناچار هستیم در کنار مباحث علمی، با جدیدترین دستاوردهای فناوری روز دنیا آشنا باشیم تا بتوانیم به کار در این رشته ادامه دهیم.

طهماسبی به یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های رشته رادیولوژی و فعالیت در این حوزه اشاره و اظهار کرد: تعرفه‌های ما به طور معمول سالانه بر اساس تورم بین ١۵ تا ٢٠ درصد افزایش پیدا می‌کند، اما نوسان ارزی سال‌های اخیر در حوزه رادیولوژی بسیار تأثیرگذار بود و تصور اینکه تصویربرداری با تجهیزات روز دنیا با این تعرفه‌ها امکان‌پذیر باشد، شاید دور به نظر برسد چون توجیه اقتصادی هم ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه اختلاف زیاد سرمایه‌گذاری در بخش تصویربرداری با تعرفه‌های معین کشوری یکی از مشکلات ما در این حوزه است به طوری که راه انداختن یک مطب ساده رادیولوژی برای جوانان فارغ‌التحصیل این رشته تقریباً تبدیل به یک رؤیا شده است. اینکه اراده‌ای باشد که بتواند بخش تعرفه‌ها را حل و بخش یارانه (سوبسید) را به اجرا دربیاورد و برای واردکنندگان دستگاه‌های رادیولوژی توجیه اقتصادی ایجاد کند، یکی از چالش‌های این حوزه است. اگر دولت نخواهد برای وارد کردن دستگاه‌های تصویربرداری روز دنیا سوبسید در نظر بگیرد متأسفانه از فناوری روز دنیا عقب می‌مانیم و جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

کد خبر 5759497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha