۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

دفن زباله در سایت های کهگیلویه و بویراحمد بهداشتی نیست

دفن زباله در سایت های کهگیلویه و بویراحمد بهداشتی نیست

یاسوج_ مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: دفن زباله در هیچکدام از سایت های زباله استان بر پایه اصول بهداشتی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: سایت‌های دفن زباله استان ارزیابی زیست محیطی نداشته و از ۶۲ سایت دفن زباله در استان، ۱۶ سایت در شهرها و بقیه در روستاها هستند که در همه آن‌ها دفن بهداشتی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند در استان یک عزم جدی و همگانی را می‌طلبد تا این مشکل محیط زیستی را حل و فصل کند، اظهار کرد: یک سایت بهداشتی باید تمام شرایط محیط زیستی شامل جنس خاک، فاصله تا منابع زیرزمینی، فاصله تا شهرها و روستاها، جنس و نوع خاکی که روی زباله‌ها ریخته می‌شود و مدیریت گازهای خروجی از زباله‌ها را داشته باشد که سایت‌های استان هیچکدام را ندارد.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: با پیگیری از طریق صندوق ملی محیط زیست، حدود ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره برای شهرداری یاسوج و اجرای فاز دوم کارخانه بازیافت زباله فراهم کردیم، اما شهرداری تاکنون اقدامی برای دریافت این تسهیلات انجام نداده است.

جاودان خرد تصریح کرد: محیط زیست استان کارشناسی‌های لازم را از سایت‌های دفن زباله انجام داده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به دستگاه قضا معرفی کرده است.

وی افزود: مدیریت پسماندها در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

کد خبر 5759642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha