۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۹

معاون قرارگاه نیروی زمینی قدس سپاه در جنوب شرق کشور خبر داد؛

آبرسانی به ۵۵۳ هزار نفر در سیستان و بلوچستان

آبرسانی به ۵۵۳ هزار نفر در سیستان و بلوچستان

زاهدان- معاون مردم یاری قرارگاه نیروی زمینی قدس سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور از بهره مندی ۵۵۳ هزار نفر با اجرای بزرگترین پروژه آبرسانی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، از آبرسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان در راستای ‏رفع مشکل ‏بی‌آبی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و بیان کرد: در قالب این قرارگاه، آبرسانی به هزار و ‏۷۵۱ روستا در قالب اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی در تاریخ سیستان و بلوچستان با همکاری ‏استانداری و آبفای استان در دستور کار قرار دارد که در این طرح ۵۵۳ هزار نفر ‏از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی توسعه و نوسازی شبکه‌های آبرسانی را از جمله برنامه‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دانست و افزود: این پروژه ‎ ‎با اجرای هزار و ۵۵۱ کیلومتر خط انتقال و هزار و ۹۴۰ کیلومتر شبکه توزیع در دستور ‏کار قرار دارد.

به گفته معاون مردم‌یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، احداث ۱۱۷ باب مخازن بتن به حجم کلی ۱۵۵ هزار ‏مترمکعب، احداث ۵۰ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه هزار و ۳۵۴ لیتر در ثانیه همراه دیوارکشی، حفر و تجهیز هشت ‏حلقه چاه و اجرای حوضچه‌های بتنی، پشت‌بندها، غلاف‌ها، روگذرها و زیرگذرها از دیگر اقدامات در اجرای ‏بزرگ‌ترین پروژه ‏آبرسانی به این استان است.

وی در ادامه با بیان اینکه خدمات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در اجرای طرح‌های ‏آبرسانی در روستاهای استان قابل‌تقدیر است، گفت: برای اجرای طرح‌های آبرسانی در این روستاها که مدت‌زمان اجرای آن ۳۰ ماه هست، ۴۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال تصویب ‏شده است‎.‎

جعفری افزود: در حال حاضر اقدامات لازم پیرامون آبرسانی به ۱۶۰ روستا در سراسر استان به اتمام رسیده است.

شایان ذکر است از این تعداد روستا، در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تاکنون بالغ بر ۱۶۰ روستا به طور کامل لوله‌کشی شده و قریب به ۹۰۰ کیلومتر نیز لوله‌کشی شبکه توزیع و انتقال توسط محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس انجام ‏شده است.

کد خبر 5760884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      با سلام بجای اینهمه شعار برای تامین آب سیستان فکروچاره کنید امسال هیچ خبری از آب نبود ومسئولین الکی دروغکی شعار می‌دهند همه چیز هماهنگ شده واب تامین که ما وشما ومردم می‌دانیم هیچ آبی طالبان به سیستان تا قبل از قطع آب زاهدان نمیدهند
    • GB ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      3 0
      با سلام تشکر از زحمات کاش آقای جعفری میگفتن این نیم میلیون نفر در کجا هستن و نتایج واثار این خطوط لوله کجاست؟! استان که به شدت دچار تنش آبی ست خصوصا منطقه سیستان.
    • GB ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      2 0
      با سلام تشکر از زحمات کاش آقای جعفری میگفتن این نیم میلیون نفر در کجا هستن و نتایج واثار این خطوط لوله کجاست؟! استان که به شدت دچار تنش آبی ست خصوصا منطقه سیستان.