۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۳

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

امکان استفاده از ۴ هزار طلبه حوزه علمیه خراسان در قالب طرح امین

امکان استفاده از ۴ هزار طلبه حوزه علمیه خراسان در قالب طرح امین

بجنورد- دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به همکاری ۲ هزار و ۷۰۰ طلبه حوزه علمیه در قالب طرح امین، گفت: امکان افزایش این ظرفیت تا ۴ هزار نفر وجود دارد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت جذب دقیق علمی و تبلیغی طلاب پیش از حضور در وزارت آموزش و پرورش، از حوزه علمیه خراسان خواست تا روند تأیید را به طور دقیق پیگیری کند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت ۴ هزار نفری طرح مبلغان امین در استان خراسان، اظهار کرد: امسال ظرفیت اردوگاهی آموزش و پرورش بر اساس برنامه ریزی های صورت پذیرفته، در اختیار حوزه قرار گرفت و هر آن، در حال تلاش برای توسعه ارتباط و تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش نیز هستیم.

وی ضمن اشاره به رویکرد و نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش به حوزه علمیه خراسان، افزود: اعتقاد داریم تقویت حوزه، تقویت جریان حاکمیت دینی است و از این جهت با همه توان، پای کار حاضر هستیم.

نیکزاد با بیان این که در استان خراسان جنوبی ۶۰۳ نفر در قالب طرح امین، در استان خراسان رضوی هزار و ۷۹۷ نفر و در استان خراسان شمالی نیز ۳۱۰ نفر مشغول به خدمت هستند، گفت: همکاری خوب حوزه علمیه خراسان، می‌تواند تا این ظرفیت را به بیش از ۴ هزار نفر رشد دهد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: همچنین بر اساس تعاملات و گفتگوهای صورت گرفته، بنا شد تا آئین نامه تأسیس ستاد همکاری‌های حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش منطبق بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شود.

کد خبر 5761810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha