۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳

استاندار خراسان شمالی:

مکان استقرار کارگران فصلی خراسان شمالی تعیین می‌شود

مکان استقرار کارگران فصلی خراسان شمالی تعیین می‌شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: فرمانداران شهرستان‌ها موظف به تعیین مکان مناسبی برای استقرار کارگران ساختمانی و فصلی هستند و این وضعیت باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد پیش از ظهر سه شنبه در نشست کارگران و کارفرمایان خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تا جایی که قانون اجازه داده موضوعات و مشکلات استانی را تسهیل می‌کنیم اما مطالبات و خواسته‌های کارگران در سطح ملی را در شورای عالی کار کشور مطرح خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به این موضوع که قانون فصل الخطاب است، ادامه داد: نباید حقی از جامعه کارگری و کارفرمایی ضایع شود.

وی با بیان اینکه حل برخی مشکلات حوزه کار و کارگر با تصمیمات محلی و در چارچوب قانون و بهره‌مندی از پتانسیل این قانون میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی آئین نامه‌ها به مرور زمان ارائه می‌شود بنابراین شناخت موضوعات در راستای گره گشایی مشکلات کارگری و کارفرمایی الزامی است؛ اگر در این مسیر تسهیل صورت نگیرد دچار روزمرگی می‌شویم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود بر شناخت موضوعات کارگری به ویژه مباحث معیشتی و رسیدن صدای آنها در تشکلات کارفرمایان تاکید کرد.

حسین نژاد همچنین بر ضرورت ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی تاکید و اظهار داشت: شهرداران شهرستان‌ها با راهکار دقیق‌تر و مکانیزم درست تر این موضوع را ساماندهی کنند به طوری که می‌توان با تعریف سامانه‌ای قوی و ارائه نوبت بندی موضوع را حل کرد تا شأن و منش کارگر حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها نیز موظف به تعیین مکان مناسبی برای استقرار کارگران ساختمانی و فصلی هستند.

حسین نژاد تشکلات کارگری و کارفرمایی را بهترین اهرم در رسیدن و بیان مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: ضمن آنکه حقوق این قشر حفظ می‌شود می‌توان با جلسات مستمر این تشکلات پیگیری‌های صد درصد نیز انجام داد.

کد خبر 5763056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha