۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صادرات قیر از خوزستان افزایش یافت / جلوگیری از خام فروشی

صادرات قیر از خوزستان افزایش یافت / جلوگیری از خام فروشی

آبادان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بهره برداری از مخازن توسعه قیر در آبادان، صادرات قیر از استان خوزستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر از آبادان، سید صولت مرتضوی صبح امروز چهارشنبه در آئین افتتاح مخازن توسعه شرکت قیر در آبادان اظهار کرد: دور دوم سفرهای استانی دولت از مدتی قبل آغاز شده و علاوه بر سفرهای موردی که هفتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان در دوره تقریبی کمتر از ۱۸ ماه از دولت سیزدهم آغاز می‌شود، بیانگر نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی و شخص رئیس جمهور به استان خوزستان است.

وی افزود: استان خوزستان نه اینکه پیشانی مقاومت نظام جمهوری اسلام ایران است بلکه مقاومت را برای جهان اسلام باز تعریف کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان خوزستان ویژگی‌های متنوعی همچون سرمایه انسانی قوی و مردم متعهد به آرمان‌های امام و مقام‌معظم رهبری و همچنین معادن و ذخایر بزرگ نفتی و همچنین ارتباط با دریا است که این استان را ممتازتر از گذشته نشان می‌دهد و به همین سبب است که رئیس جمهور با نگاه ویژه توسعه‌ای به این استان و دیگر استان‌ها عنایت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: در سفر اول رئیس جمهور که عهده دار معاون اجرایی رئیس جمهور بودم، مصوبات مطلوبی داشتیم.

مرتضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات خوزستان آب آشامیدنی بود که در دوره کوتاه، طرح انتقال پروژه آب غدیر با سرعت، دقت و ظرفیت ۱۰ میلیون مکعبی راه اندازی شد و مشکل کم آبی بالغ بر ۵۲ درصد جمعیت خوزستان را بر طرف کرد.

وی عنوان کرد: برای شهرهای آبادان و خرمشهر که پیشانی خوزستان هستند، مصوبات خوبی از جمله طرح توسعه این دو شهر با دستور اکید رئیس جمهوری در سفر نوروزی اسفند ۱۴۰۰ صورت گرفت و منابع خوبی نیز پیش بینی شد.

وی با اشاره به صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی این مخازن، ادامه داد: طرح‌های متنوعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده‌دار است و اساس را بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذاشتیم، طرح‌های ورزشی و درمانی در دستور کار قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های توسعه‌ای قیر آبادان به چند منظور مد نظر است؛ امکان انبار کردن و صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و… وجود دارد.

وی ادامه داد: امکان عرضه مستقیم در بورس کالا نیز مهیا شده و موضوع ارزآوری و صادرات مدنظر است.

مرتضوی گفت: نفت خام صادر نمی‌شود بلکه محصول جانبی صادر می‌شود که کار بزرگی است.

کد خبر 5763833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha