۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی:

مبارزه با اعتیاد نباید محدود به اقدامات دولتی باشد

مبارزه با اعتیاد نباید محدود به اقدامات دولتی باشد

اردبیل- رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی گفت: مردم نباید در مقابله و پیشگیری از اعتیاد منتظر اقدامات دولتی باشند بلکه باید خودشان پای کار بوده و با این پدیده شوم مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نبی ظهر چهارشنبه در مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی کشور استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن شیخ صفی‌الدین استانداری اردبیل اظهار کرد: «مجمع خیرین یاریگران زندگی» در استان‌های بزرگی همچون خراسان رضوی، گیلان، گلستان، هرمزگان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد و البرز این مجامع را تشکیل داده که مهمترین اقدام این تشکل ایجاد اشتغال پایدار برای رهایی یافتگان از دام اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه عزت، غیرت و تعصب یک فرد گرفتار شده در دام اعتیاد با این پدیده شوم به یکباره زیر سوال می‌رود، تصریح کرد: ما در مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی کشور با حفظ کرامت این معتادان تلاش می‌کنیم با شناسایی آنها نه تنها زمینه پایداری عزت و احترام آنها را در جامعه فراهم کنیم بلکه با ایجاد اشتغال و بازگرداندن هویت آنها، برای همیشه آنها را از این دام نجات دهیم.

نبی با بیان اینکه مقابله و پیشگیری از اعتیاد نباید محدود به اقدامات دولتی باشد، افزود: مردم خودشان باید در این زمینه پای کار بوده و با ساماندهی مجامع مردمی بتوانند در پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز اقدام کنند.

نبی اردبیل را قطعه‌ای بزرگ از ایران معرفی کرد و گفت: امروز در این مجمع با اعضا پیمان یاری می‌بندیم تا به صورت هدفمند در راستای کاهش این آسیب بزرگ اجتماعی گام برداریم و بتوانیم در سه مرحله پیشگیری، مقابله و درمان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی بیان کرد: اینکه مردم بنشینند و منتظر مصوبه و بودجه دولتی باشند، اقدامی قابل قبول نیست و مردم باید خود با احساس مسئولیت و عرق ملی و وطنی در ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد وارد میدان عمل شوند.

نبی اشتغال بهبودیافتگان را مهمترین گام در عزت‌آفرینی و بازیابی هویت معتادان اعلام کرد و گفت: ایجاد اشتغال و به کارگیری این افراد باید جز مسئولیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خیرین باشد تا آنها بتوانند با تأمین معاش حلال برای خانواده‌های خود، کمتر به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده شوند.

کد خبر 5764125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha