۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۶

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران مطرح کرد؛

ضرورت توجه ویژه به سلامت ورزشکاران و طب ورزشی

ضرورت توجه ویژه به سلامت ورزشکاران و طب ورزشی

ساری- رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران با اظهار تاسف از مرگ ناگهانی دو ورزشکار استان در مسابقات طی یک هفته اخیر از هیئت ها و باشگاه ها خواست تا به سلامت و طب ورزشی توجه ویژه ای داشته باشند.

فرزاد گوهردهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پدیده مرگ ناگهانی ورزشکاران در حین ورزش با اظهار تأسف از مرگ دو ورزشکار استان در حین مسابقات افزود: ورزشکاران نیز همانند سایر اقشار ممکن است دچار مرگ ناگهانی شوند و این پدیده دور از ذهن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه پدیده مرگ ناگهانی در حین ورزش و بین ورزشکارانی که دارای زندگی حرفه‌ای هستند در همه جای دنیا رخ می‌دهد، افزو: هرچند تصور عامه مردم این است که ورزشکاران دغدغه کمتری نسبت به دیگران دارند.

وی با اشاره به دلایل مرگ ناگهانی ورزشکاران با اظهار اینکه علل مرز بین ورزشکاران بالا و پایین ۴۰ سال متفاوت است، افزود: یکی از مسائل مهم این است که برخی از ورزشکاران کمتر به فکر پیشگیری و انجام آزمایش برای اثبات تندرستی هستند و از سوی دیگر اعمال فشارهای روانی بیش از حد و استرس فراوان می‌تواند پدیده مرگ ناگهانی در ورزش را تشدید کند.

گوهردهی با عنوان اینکه طبق آمار ۷۵ درصد مرگ ناگهانی مردم به ویژه ورزشکاران بیماری‌های قلبی عروقی است، افزود: این مسئله در بین ورزشکاران بسته به سن آنها متفاوت است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان مازندران بیماری‌های مادرزادی قلبی عروقی، تصلب شرایین را از جمله دلایل بروز مرگ ناگهانی در ورزشکاران بیان کرد و افزود: اختلالات قلبی و اختلال در ریتم طبیعی و خونریزی‌های مغزی و بیماری‌های ریوی به ویژه بین افرادی که دچار آسم هستند و دو پینگ از جمله دیگر دلایل مرگ نادانی بین ورزشکاران است.

گوهردهی به ورزشکاران توصیه کرد تا به سلامت و طب پزشکی توجه داشته باشند واز تیم‌های ورزشی و باشگاه‌ها خواست نسبت به سلامت ورزشکاران و معاینات آنها دغدغه و توجه ویژه ای داشته باشند و گواهینامه‌های لازم را از هیئت‌های پزشکی و پزشکان متخصص ورزشی دریافت کنند.

وی ادامه داد: با دریافت این گواهینامه‌های سلامت باشگاه و تیم‌ها به راحتی می‌توانند از ورزشکاران استفاده از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنند زیرا مرگ ورزشکار حرف‌های بسیار تالم آمیز و اذیت کننده است.

وی تعداد ورزشکاران حرفه‌ای تحت پوشش خدمات پزشکی ورزشی استان را ۱۷۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش مهر، طی یک هفته گذشته دو ورزشکار مازندرانی در رشته‌های فوتبال و دوچرخه سواری کوهستان در حین برگزاری مسابقات دچار ایست قلبی شدند وجان باختند.

کد خبر 5766979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha