۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

میزان ارجاع بیماران تربت حیدریه به مرکز استان ۱۰ درصد کاهش یافت

میزان ارجاع بیماران تربت حیدریه به مرکز  استان ۱۰ درصد کاهش یافت

تربت حیدریه ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: میزان ارجاع بیماران شهرستان تربت حیدریه به مرکز استان خراسان رضوی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ابراهیمی پور ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نفر در سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خدمات جامع سلامت دریافت می‌کنند که با یک محاسبه تقریباً هر نفر به صورت متوسط سالانه ۱۰ بار به مجموعه علوم پزشکی برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تصریح کرد: سال گذشته اتفاق خوشایندی در مجموعه دانشگاه رخ داد و ۳۰ دانشجوی رشته پزشکی برای نخستین بار جذب دانشگاه شدند که با توجه به سیاست وزارت بهداشت اولویت دارد که در اکثر رشته‌ها برای تربت حیدریه دانشجو داشته‌باشیم چرا که دانشجویی که در منطقه خود تحصیل کند احتمال ماندگاری افزایش می‌یابد، به عنوان مثال عمده پرستاران ما فارغ التحصیلان همین دانشگاه هستند.

وی گفت: در حوزه توسعه هدف گذاری شد و جامعیت خدمات در منطقه مد نظر بود و این بدان معناست اگر کسی در منطقه تحت پوشش نیاز به خدمات سلامت دارد باید کم‌ترین نیاز را به سایر شهرها یا مرکز استان داشته‌باشد.

ابراهیمی پور با بیان اینکه میزان ارجاعات بیماران از تربت حیدریه به مرکز استان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده، گفت: در حال حاضر شاید روزانه یک یا دو بیمار به مشهد منتقل شوند و این در حالی است که قبلاً چندین آمبولانس روزانه بیماران را به مشهد منتقل می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به اینکه نیاز است همچنان این منطقه در حوزه آزمایشگاهی و تصویربرداری و دارویی تقویت شود تا مفهوم جامعیت کلی اتفاق بیفتد، گفت: در عین حال خدمات ناباروری از سال گذشته در بیمارستان امام حسین علیه السلام راه اندازی شده و تقریباً با ۵ میلیارد تومان این مرکز تجهیز شده که به زوج‌های نابارور که نیاز به خدمات ناباروری دارند خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: پارسال ۱۹ پروژه عمرانی با زیر بنای ۲۸ هزار متر مربع به بهره برداری رسیده و اکنون بزرگ‌ترین پروژه آموزشی، پژوهشی یعنی پردیس دانشگاه و خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد آماده بهره برداری است.

ابراهیمی پور بیان کرد: اکنون ۲۴ خانه بهداشت در دست ساخت یا نوسازی است و با اتمام این پروژه‌ها و همچنین افتتاح مراکز سلامت نسر و رودمعجن به لحاظ استانداردهای زیر ساخت کشوری چالشی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به اینکه مرکز شیمی درمانی و غربالگری سرطان تربت حیدریه در محل بیمارستان امام حسین علیه السلام در حال ساخت است، افزود: با کمک خیرین و جذب بودجه وزارتخانه بخش شیمی درمانی تا چند ماه آینده فعال می‌شود، اما بخش رادیوتراپی آنکه نیازمند بونکر و شتاب دهنده است مقداری ممکن است زمان بر باشد.

وی بیان کرد: برای توسعه بیمارستان امام حسین علیه السلام تملک اراضی اطراف به میزان ۳. ۵ هکتار انجام شده، اما بیمارستانی با ۲۷۲ تختخواب برای ارائه خدمات جامع و ایده‌آل برای حداقل چهل سال آینده که تمام فضا را داشته‌باشد حدود ۱۰ هکتار زمین نیاز است.

ابراهیمی پور در خصوص دو بیمارستان مه ولات و زاوه نیز گفت: پروژه بیمارستان زاوه به لحاظ ساختمانی تمام است و چالش آن جذب پزشک و پرستار و نیروی تخصصی به تعداد ۱۰۰ نفر است که اخیراً در اولویت استخدامی‌های وزارت بهداشت قرار گرفته‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: بیمارستان امام رضا علیه السلام مه ولات از ابتدا اتاق عمل فعالی نداشته که با هماهنگی‌های لازم تلاش می‌کنیم حداقل خدمات که بتوان پشتیبانی داشته‌باشد را راه اندازی کنیم.

شاخص رشد جمعیت در منطقه تربت حیدریه ۲ اعلام شد

در ادامه الهام بهره مند، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه شاخص رشد جمعیت جایگزین یا همان رشد جمعیت طبق شاخص‌های وزارت بهداشت باید ۲. ۵ باشد، گفت: این در حالی است که این رقم در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته ۲ و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱. ۹۵ بوده‌است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: در حال حاضر ۱۴۷ خانه بهداشت و ۲۹ پایگاه خدمات سلامت در سه شهرستان داریم و تمام خدمات مراقبتی به صورت رایگان ارائه و ویزیت پزشک و داندانپزشک نیز با کم‌ترین مبلغ و تعرفه دولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به یک میلیون و ۶۷۶ هزار نفر خدمت ارائه شده که ۴۵ هزار نفر به عنوان مهمان از سایر شهرستانها بوده‌اند، گفت: در سال گذشته بطور میانگین به هر فرد در منطقه تحت پوشش ۴. ۵ خدمت ارائه شده‌است.

کد خبر 5767653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha