۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۵

جانشین فرمانده کل انتظامی خبر داد؛

ناراحتی مردم خط قرمز پلیس/اهتمام پلیس در جمع آوری سلاح غیرمجاز

ناراحتی مردم خط قرمز پلیس/اهتمام پلیس در جمع آوری سلاح غیرمجاز

اهواز - جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: پلیس تکیه‌گاه و خادم مردم است و آنچه آنها را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است، خط قرمز ما به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی عصر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اظهارات مردم استان و به ویژه شهرستان شادگان در سفر رئیس جمهور مبنی بر اینکه مردم دغدغه آرامش دارند و بعضاً ناهنجاری‌هایی همانند تیراندازی‌های بی‌مورد انجام می‌شود که باعث نگرانی خانواده‌ها شده، طرح‌ها و اقداماتی را همکاران انتظامی استان بر اساس تدابیر قبلی در این شهرستان انجام دادند.

وی افزود: امروز ما در کنار مسئولان با بزرگان طایفه‌ها و عشایر شهرستان، جلسه‌ای خواهیم داشت و بایستی با همکاری همدیگر نسبت به امنیت و آرامشی که نیاز مردم است اقداماتی را انجام دهیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امروز در فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان، بخشی از کشفیات سلاح‌های غیرمجاز که باعث ایجاد ناراحتی و ناهنجاری بین مردم شده بود به نمایش گذاشته شد.

این مقام ارشد انتظامی کشور بیان کرد: آنچه که مهم است داشتن سلاح غیرمجاز (خرید، فروش، حمل و نگهداری) جرم است و تیراندازی در مراسم عروسی و عزا، فرهنگ و آداب و رسوم نیست بلکه یک بدعت غیرقانونی است.

سردار رضایی افزود: حتی دارندگان مجوز حمل سلاح حق تیراندازی در مراسم عروسی و عزا و … را ندارند و این جرم یکی از بسترهای ناراحتی و نارضایتی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس نسبت به جمع آوری سلاح غیرمجاز به عنوان یک کار قانونی مصمم است، عنوان کرد: آنچه که خیلی مهم است همکاری خود مردم و بزرگان این منطقه با کارکنان فراجاست که باید نسبت به جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز و استفاده صحیح از مجوزهای سلاح به خوبی پیگیری شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: آمار و اخبار نشان دهنده این است که در تیراندازی‌های مراسم عروسی، عزا و … کودک یا زنی زخمی یا فوت کرده و خانواده‌ای عزادار شده و کینه و کدورت از همین جا ریشه دوانده که باید بسترهای این موضوعات را مدیریت و اصلاح کنیم.

وی عنوان کرد: در خصوص مهمات شکارهای مجاز نیز باید در حد شکار، مهمات مجاز تأمین شود.

سردار رضایی در خصوص سرقت بیان کرد: سرقت یکی از دغدغه‌های جدی مردم است و کشفیات اموال مسروقه بلافاصله باید رصد شوند و صاحب اصلی شناسایی و اموال آن را مسترد شود. اگر سارق برای بار اول سرقت کند باید مجازات‌ها بازدارنده باشند تا تکرار نکند و درس عبرت گیرد.

وی گفت: مواردی است که باعث ناراحتی مردم می‌شوند از قبیل تیراندازی، سرقت و موضوعات مختلف دنبال خواهند شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد دستگیری مجرمان فراری مراجع قضائی است که کل مجموعه فرمانده انتظامی استان و شهرستان‌ها بسیج می‌شوند و مسئولان دستگاه قضائی همراهی خواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی در کشور با تاکید بر اینکه مسائلی که باعث ناراحتی مردم می‌شوند خط قرمز پلیس هستند، بیان کرد: ما به مردم استان خوزستان و شهرستان شادگان عرض می‌کنیم که پلیس تکیه‌گاه و خادم شما به عمل است و اگر چیزی شما را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است خط قرمز پلیس به شمار می‌رود.

سردار رضایی تصریح کرد: در این راستا از مسئولان استان و شهرستان، بزرگان، شیوخ، سران طایفه‌ها و سران عشیره‌ها که صاحب نفوذ هستند کمک می‌خواهیم تا آرامش کامل برای استان و شهرستان ان‌شاءالله به نحو مطلوب فراهم شود.

کد خبر 5768736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      1 0
      اتفاقاتی برای من افتاد تا به من ثابت شود؛ بود و نبود پلیس هیچ فرقی ندارد. منحل کنید! برای محلات داروغه استخدام می‌کنیم و حقوقشان را هم خودمان می‌دهیم. بودجۀ پلیس را هم صرف فقرا و ایتام کنید. این نیروی پلیس به هیچ دردی نمی‌خورد.
    • US ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      3 1
      خدا قوت برشما که امنیت مردم رو فراهم ومبارزه میکنید زنده باداسلام
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      4 1
      کو هی خط قرمز میگید ارازل تو شهر مردمو سرویس میکنن
    • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      2 0
      ی ایست بازرسی ندارید تو ورودی و خروجی شهر ها.تو شهرها شبا ایست بازرسی ندارید.همچی از قبیل اسلحه،قاچاق،مواد،دزدی،مشروب،وو و یک آدم پژاک و کوموله تو شهر باشه چطور این گیر کنه؟
    • رضا IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      2 0
      قابل توجه مسؤلین محترم فراجا اگر موفق شوید با موتورسواران فاقد پلاک ویا پلاک مخدوشی برخود سخت وجدی داشته باشی خیلی از مشکلات زورگیری وسرقت حل خواهد شد
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      1 0
      اگر قرار به فرافکنی باشد و ادارات برق و سازمانهای آب و فاضلاب و شهرداریها هم تبلیغ گرا باشند که هیهات... آقا جان عمل پلیس را می بینیم نه همایشها و نمایشهایشان را... مالیات میدهیم تا پلیس ناظم باشد ولاغیر
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      1 0
      عالم محضر خداست... خدا می بیند... بی ریایی نشان موُمن است... به جای اینکه پا جای پای رسانه های معاند بگذاریم بیائیم تبلیغ و فرافکنی نکنیم... نمانیم تا ضربه بزنند و بعد افتخار کنیم که ضارب را در چند ثانیه دستگیر کردیم... بیدار باشید و بگذارید نه فقط در میادین آن هم نمایشی حضورتان احساس شود ان شاالل
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 0
      حیف که پلیس های خدمتگزار خسته اند و شبها نیاز به خواب دارند... خوب ایشان هم انسانند خدای نکرده همچون ارازل و اوباش جانور نیستند که شبپره اند چه توقعات بی جایی مردم از پلیس دارند!!!
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      1 0
      سالاران فراجا خسته اند... تازه مامورند و معذور... بعدش هم مگه درآمدشان چقدره که انتظار گشت 24 ساعته آن هم خارج از میدان اصلی شهر را دارید!!!
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 0
      خداوکیلی... با گشت و بازرسی بی وقفه شبانه روزی این موارد غیرمجاز را ردیابی میکنید یا!!!!!!!
      • حسین IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
        0 0
        دروغه باور نکن نیروی انتظامی کلا بیخیال شده اصلا دنبال برقراری امنیت و این چیزا نیست مامور گشت زنی ساعت ۴ صبح پشت در حیاط مون با یه سرباز خوابیده بودن هوا که روشن شد رفتن بیسیم هم خاموش کرده بودن خواستم فیلم بگیرم گفتم دردسر میشه نگرفتم مملکت رو اتوپایلوته هیچکی پشت فرمون نیست🤣
    • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 0
      اقای سردار با یک دست فقط یه هندواته میشه برداشت اولویتهاتون رو فراموش کردید گفتید ۱ جمع اوری معتادان اولین اولویت ماست ۲ مبارزه با رانت و فساد ۳ مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ۴ مبارزه با بی حجابی ۵ حال شد جمع اوری سلاح غیر مجاز ۶ بفرمایید سلاحهای مجاز بجز نظامیها دست کی لطفا با اولویت جلوبروید