۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶

مدیر جهاد کشاورزی مراوه تپه خبرداد؛

پاکسازی ملخ مراکشی در ۲۱ هزار هکتار از مراتع مراوه تپه

پاکسازی ملخ مراکشی در ۲۱ هزار هکتار از مراتع مراوه تپه

مراوه تپه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراوه تپه گفت: ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع و بوته زارهای واقع در مراوه تپه از ملخ مراکشی پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح روان ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مقابله با ملخ مراکشی به عنوان یکی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی به صورت مستمر در مناطق شرقی و شمال گلستان درحال اجراست که در آخرین مرحله در منطقه آق‌تپه عملیاتی شد.

مدیریت جهاد کشاورزی مراوه تپه افزود: در پی گزارش قرق بانان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مبنی بر مشاهده ملخ مراکشی در مراتع بوته کاری منطقه آق تپه داشلی، اکیپ مبارزه با ملخ این مدیریت سریعاً با ۲ دستگاه خودرو مجهز به دستگاه‌های سمپاش به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: با حضور به موقع پرسنل جهاد کشاورزی، قبل از بروز هر گونه خسارت به بوته‌های آتریپلکس، کانیسنس، النگاتوم، دانه برنجی و قره داغ عملیات پاکسازی ملخ را در کل سطوح پروژه بوته کاری با موفقت به پایان برسانند.

روان ادامه داد: اکیپ مبارزه با ملخ تاکنون در سطح ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات پایش و هزار و ۶۶۰ هکتار عملیات مبارزه شیمیایی و پاکسازی مراتع آلوده به کانون‌های ملخ را با موفقیت اتمام رسانده است.

کد خبر 5771661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha