۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

کولیوند مطرح کرد؛

سرانجام تامین بالگردهای دید در شب/هوشمندسازی خدمات هلال احمر

سرانجام تامین بالگردهای دید در شب/هوشمندسازی خدمات هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به شفاف سازی مالی در هلال احمر گفت: امسال تامین ۱۰۰۰ خودروی نجات و ۳۰۰ آمبولانس صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که به مناسبت یکصد و یکمین سالروز تشکیل صلب سرخ و هلال احمر برگزار شد اظهار داشت: شفاف سازی مالی در هلال احمر صورت گرفته و این موضوع افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش اعتبار در میان دستگاه‌ها را به همراه داشته است.

وی از افزوده شدن ۳۰۰ آمبولانس تا خرداد و ۱۰۰۰ خودروی نجات تا پایان سال خبر داد و گفت: مرکز نوآوری و مرکز تغییرات اقلیمی در هلال احمر راه اندازی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر از راه اندازی مرکز شبیه سازی مخاطرات شایع در آینده نزدیک خبر داد و متذکر شد: این مرکز به صورت بین المللی فعالیت خواهد کرد.

تمهیدات هلال احمر برای حج تمتع و اربعین

کولیوند گفت: عملیات سلامت در حج طی سه مرحله در داخل و خارج از کشور انجام می‌گیرد اکنون ۹۰ درصد سلامت زائران تأیید شده است. امسال از پزشکان و پیراپزشکان داوطلب کمک گرفته اسم که حدود ۴۰۰ نفر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در منا و عرفات مرکز درمانی صحرایی خواهیم داشت و بیمارستان‌هایی در مکه و مدینه هم دایر خواهد بود. بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند حتماً به میزان مدت سفر دارو بیاورد و منعی برای بردن داروها نیست.

کولیوند با اشاره به اربعین سال جاری، گفت: امسال در نقطه‌ای صفر مرزی تا نجف پایگاه‌های امداد خواهیم داشت و از نجف نیز در فاصله ۱۰۰ عمود مرکز بهداشتی درمانی خواهیم داشت؛ ضمن اینکه دو کنگره بین المللی در ایران و عراق برای ایجاد هماهنگی بیشتر در اربعین برگزار خواهیم کرد.

ذخایر انبارهای امدادی تقویت می‌شود

وی بیان داشت: انبارهای امدادی ذخایر آن تکمیل ولی برنامه بودجه ۱۰ درصد بودجه را تخصیص داده ان شاالله تمدید اعتبار صورت و امسال وضعیت بهتری به لحاظ ذخایر امدادی خواهیم داشت.

وی درباره ماجرای فروش برخی چادرهای هلال احمر در حوادث گفت: متأسفانه همیشه افراد سودجو وجود دارند و هوشمندسازی برای جلوگیری از همین موضوعات است که به حد مورد توجه قرار گرفته است.

کولیوند با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برای مردم است، گفت: سال گذشته خیلی سال پرکار و پر از اتفاقات مختلف بود.

سال گذشته ۷۰۰ هزار جوان به جمعیت هلال‌احمر افزوده شد

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: سال گذشته ۷۰۰ هزار جوان به جمعیت هلال‌احمر افزوده شد و در ۴۱۷ شهرستان حدود صد هزار نهال را کاشتند و بنا داریم میزان داوطلبان و جوان عضو هلال را افزایش دهیم.

کولیوند به تربیت نیروی انسانی جوان، مسئولیت پذیر و کاردان اشاره کرد و بیان داشت: باید کارهای پژوهشی را در هلال احمر گسترش دهیم.

وی بیان داشت: طرح نذر آب همچنان ادامه دارد و خدمت رسانی از سلامت و حتی توانند سازی افراد را هم شامل را می‌شود و فقط بحث تأمین مستقیم آب نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به موضوع اضطراب حادثه دیدگان در بلایا و حوادث گفت: کمک به این بیماران با تیم‌های سحر صورت می‌گیرد و فعالیت این افراد اثر بخش است در زلزله خوی و حادثه متروپل این موضوع بسیار مشهود بود.

همکاری هلال احمر با صلیب سرخ در روسیه

وی در پاسخ به پرسشی در مورد همکاری هلال احمر با صلیب سرخ در روسیه گفت: همکاری دو جانبه و چند جانبه با کشورهای مختلف از جمله روسیه داریم و صادرات تجهیزات پزشکی تولیدی ما به روسیه صورت می‌گیرد. همچنین تجارب موفق را منتقل می‌کنیم.

کولیوند گفت: تحریم‌ها ظالمانه است در مجمع صلیب سرخ تلاش کردیم مصوب کند آثار تحریم را بر مستمندان و فقرا، کار ما را سخت می‌کنند.

کولیوند درباره بالگردهای دید در شب خاطرنشان کرد: تحریم‌ها بر تأمین این بالگردها مانع است و ما این آثار ظالمانه را در مجمع صلیب سرخ سعی می‌کنیم ثبت تاریخی کنیم.

بالگرد دید در شب نداریم

وی بیان داشت: در حال حاضر بالگرد دید در شب نداریم. اگر تولید داخل شود در امدادرسانی کمک خواهد شد همچنین به دنبال نوسازی و افزایش بالگردهای موجود هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: الان ۲۲ بالگرد داریم و برای هر استان یک مورد بالگرد نیاز است.

کولیوند در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از ظرفیت سربازان در این جمعیت گفت: خوشبختانه ستاد کل نیروهای مسلح همکاری خوبی با جمعیت هلال احمر دارد و امسال هم سهمیه سالانه سربازان را به ٢٠٠ نفر برای جمعیت هلال احمر افزایش دادند.

کد خبر 5772248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha