۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹

تلاش لهستان برای تحریم محصولات کشاورزی روسیه

تلاش لهستان برای تحریم محصولات کشاورزی روسیه

نماینده لهستان در اتحادیه اروپا می‌گوید این کشور موضوع ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی روسیه را در نشست این اتحادیه مطرح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، دولت لهستان در راستای رویکرد ضد روسی خود خواستار گسترش دامنه تحریم‌های بروکسل علیه روسیه است.

«آندری سادوس» سفیر لهستان در اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد که دولت ورشو از تحریم اتحادیه اروپا خواهد خواست تا بر واردات محصولات کشاورزی روسیه ممنوعیت وضع کند.

این مقام دولت لهستان تاکید کرد که اروپا در حال حاضر با مشکلی در زنجیره تامین محصولات کشاورزی روبرو نیست بلکه برعکس، مشکل مازاد تولید نیز دارد.

نماینده لهستان افزود: ما در حال حاضر حل مشکل افزایش واردات محصولات کشاورزی از اوکراین را دنبال می‌کنیم.

کمیسیون اروپا اوایل این هفته محدودیت هایی را تا تاریخ ۵ ژوئن بر واردات گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان از اوکراین وضع کرد تا مشکل عرضه مازاد این محصولات را در کشورهای بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی حل نماید.

پیش از این و در ۱۶ آوریل، لهستان و مجارستان واردات محصولات کشاورزی اوکراین را به طور موقت تا ۳۰ ژوئن متوقف کردند. این دو کشور اعلام کردند که به دلیل عدم پاسخگویی کمیسیون اروپا به درخواست‌های آنها برای کمک اروپا به کشاورزان مجارستانی و لهستانی مجبور به انجام چنین اقدامی هستند. کشاورزان این دو کشور در نتیجه انباشت بیش از حد بازارهای این کشورها با محصولات کشاورزی اوکراین ضررهای قابل توجهی را متحمل شدند.

کد خبر 5772834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha