۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹

فرماندار بیرجند خبر داد.

حمله سگ به سه کودک و یک بانوی بیرجندی/حال عمومی مجروحان خوب است

حمله سگ به سه کودک و یک بانوی بیرجندی/حال عمومی مجروحان خوب است

بیرجند- فرماندار بیرجند با اشاره به حمله سگ به سه کودک و یک بانوی بیرجندی گفت: خوشبختانه حال عمومی این هم استانی ها خوب است.

علی فاضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ساعت هفت صبح امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه یک قلاده سگ در روستای حسین آباد در فاصله پنج کیلومتری بیرجند به دو پسر بچه ۱۱ و ۴ ساله و یک دختر بچه ۶ ساله حمله کرده و این سه کودک مورد سگ گزیدگی قرار می‌گیرند.

فرماندار بیرجند بیان‌کرد: این سه کودک توسط عوامل محلی با اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل و اقدامات درمانی و واکسیناسیون آنها صورت می‌گیرد و خوشبختانه وضعیت عمومی آنان مطلوب گزارش شده است.

فاضلی فرد با بیان اینکه همین قلاده سگ در روستای شمس آباد نیز در روز جاری به یک زن حمله می‌کند، ادامه داد: این هم استانی نیز به بیمارستان منتقل و مراحل درمان و واکسیناسیون طی می‌شود و در مجموع حال عمومی هر چهار نفر خوب است.

وی گفت: این قلاده سگ مورد تعقیب قرار گرفته و در ورودی روستای دهنو معدوم می‌شود و تیم دامپزشکی نیز برای آزمایش هاری نمونه برداری انجام می‌دهد.

فرماندار فرد با اشاره به اینکه به واسطه عدم امکان انجام این آزمایش در استان نمونه به استان دیگری منتقل و نتیجه آزمایش تا ۴۸ ساعت آینده مشخص می‌شود، افزود: به واسطه خشکسالی بسیاری از سگ‌های بلاصاحب برای تأمین غذا به نقاط شهری می‌آیند و بسیاری از مردم نیز از روی ترحم به این سگ‌ها غذا می‌دهند که موجب تجمع این حیوانات در مناطق مسکونی می‌شود.

فاضلی فرد ادامه داد: در طول یک سال و نیم گذشته سه هزار سگ در شهرستان بیرجند زنده گیری شدند و بعد از انتقال به کمپ عقیم سازی در مورد آنان صورت گرفت و در طول هر ماه نیز به طور متوسط ۱۵۰ قلاده سگ در بیرجند جمع آوری می‌شود.

کد خبر 5773489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha