۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷

مافی خبر داد؛

«هستی مرگ» به نمایشگاه کتاب می‌آید

«هستی مرگ» به نمایشگاه کتاب می‌آید

امیررضا مافی نویسنده کتاب «هستی مرگ» از انتشار این کتاب توسط نشر خزه و عرضه‌اش در نمایشگاه کتاب خبر داد.

امیررضا مافی در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «هستی مرگ؛ جستارهایی درباره مواجهه با مردن» توسط نشر خزه خبر داد و گفت: این کتاب روایت مواجهات من با مردن آدم‌های دور و نزدیکم است که خصوصاً در دوران کودکی و نوجوانی تجربه کرده‌ام. در این روایت‌ها مسئله‌ام این بوده که چگونه می‌توانیم در برابر مرگ، معنای زندگی و وجود را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه «هستی مرگ» هم برای مخاطبی خواندنی است که به دنبال حرف فلسفی نیست و هم مخاطبی دارد که متمایل به درک جهان از طریق فلسفه است، افزود: بعد از چندین کتاب در قالب داستان که البته آن‌ها هم مضامین فلسفی داشتند، در «هستی مرگ» خواننده با روایت‌های واقعی از زندگی خودم با اسم واقعی افراد روبه‌رو می‌شوند که از دنیا رفته‌اند یا در قید حیات هستند. دست‌کم خودم اثری را در ادبیاتمان سراغ ندارم که این‌طور کاملاً منطبق بر واقعیت زندگی نویسنده باشد و از آن برای ارائه مفاهیم استفاده کند.

این‌نویسنده درباره انتشار چنین اثری با سویه‌های فلسفی گفت: اگرچه در استفاده از صفت فلسفی برای این کتاب کمی محافظه‌کاری دارم، اما خیلی وقت است که فکر می‌کنم با جهان و موضوعاتش نمی‌توان مواجهه غیرفلسفی داشت. «هستی مرگ» معنای «وجود» را دنبال می‌کند که همۀ سال‌های جوانی از دریچه فلسفه آن را پی گرفته‌ام.

مافی با بیان اینکه سکوت طولانی مربوط به انتشار آثارش بوده و نه ننوشتن، افزود: در چند سال گذشته روی نگارش چندین اثر غیرداستانی متمرکز بوده‌ام که در میان آن‌ها دست‌کم دو اثر دیگر با همین قالب روایی «هستی مرگ» وجود دارد.

«وضعیت تهی»، «وضعیت بنفش»، «وضعیت مجهول» و «گیلاس‌های زرد» از عناوین آثار پیشین این نویسنده در قالب داستان است و اکنون پس از پنج سال با کتاب «هستی مرگ» در سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

کد خبر 5774249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha