۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

فرهنگ آفرینی یکی از کارکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است

فرهنگ آفرینی یکی از کارکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  است

قم- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در کشور به فرهنگ نوآوری و نیازآفرینی نیاز داریم و فرهنگ آفرینی یکی از کارکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل عصر دوشنبه آئین تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در کشور به فرهنگ نوآفرینی و نیازآفرینی نیاز داریم ولی فرهنگ آفرینی یکی از کارکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می‌تواند باشد و باید فرهنگی ایجاد شود که زمینه وحدت حوزه و دانشگاه مهیا شود.

وزیر علوم افزود: مدیرانی که برای پیشرفت حوزه مسئولیت خود عمل می‌کنند باید مطمئن باشند که خداوند زحمات آنان را جبران می‌کند.

وی بیان کرد: خیّر بودن فقط استفاده از امکانات مادی برای رفاه و آسایش دیگران نیست که گاهی می‌توان با لبخند و ایجاد شادی در دیگران کار خیری کرد و مدیر اگر کار دیگران را با برخورد شایسته انجام دهد کار با برکتی است.

زلفی گل افزود: مسئول از طریق مسؤولیت می‌تواند خیلی کارها را بر اسا وظیفه با عشق و اعتقاد انجام دهد و مدیر باید از فرصتی که در اختیارش است به عنوان انجام کار خیر نگاه کند.

وی گفت: در کشور برای پیشبرد امور نیاز به انسان‌ها و مدیران پیگیر داریم و مدیری که پیگیر باشد حتماً به اهداف مدیریتی خود در جذب اعتبار و بودجه و افزایش اعتبارات می‌رسد.

وی تاکید کرد: سرمایه اجتماعی در محیطی که فرد مدیریت می‌کند مهم است و مجموعه کاری زیر مجموعه مدیر باید برای رشد بستر سازی کند.

وزیر علوم عنوان کرد: یکی از آفت‌های محیط علمی این است که سخاوت علمی نباشد یا حسادت باشد و مدیری که سخاوت داشته و حسادت نداشته باشد برای مدیریت مجموعه علمی یک نعمت است.

وی بیان کرد: اگر خدا کمک کند مسئولیت‌ها نعمتی است که فرد مکانی را آباد کند و اگر بر اساس توانمندی‌ها سراغ انسان آمدند باید تلاش کند نهایت خدمت را انجام دهد.

زلفی گل در ادامه با بیان اینکه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید اساسنامه تشکیل حوزه و دانشگاه را مورد توجه قرار دهد گفت: از اهداف این پژوهشگاه باید این باشد که با مطالعات خود راهکار ارائه دهد که چگونه ارتباط بین حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم و برای پرواز هر انسانی بال علم و ایمان لازم است.

وزیر علوم افزود: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید راهکار ارائه دهد که استادان دانشگاه با استادان حوزه علمیه کار مشترک انجام داده و تعامل علمی داشته باشند.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه و استادان علوم انسانی باید در پایان همه مقالات و امر علمی برنامه‌ای آئین نامه‌ای برای سیستم اجرایی کشور داشته باشند تا در سال‌های آینده شاهد باشیم دانشمندان حوزوی و دانشگاهی با تیم‌های تحقیقاتی، آموزشی و فناوری با هم گره بخورد و خروجی خوبی داشته باشیم.

در این آئین از خدمات حجت الاسلام علی‌محمد حکیمیان تقدیر و حجت الاسلام محمد باقر سعیدی روشن به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معارفه شد.

کد خبر 5774974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha