۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تشکیل وزارت بازرگانی زمینه‌ای برای رونق تولید و توسعه صادرات باشد

تشکیل وزارت بازرگانی زمینه‌ای برای رونق تولید و توسعه صادرات باشد

اراک- امام جمعه اراک گفت: توسعه صادرات، رونق تولید و اهتمام به امور بازرگانی مهمترین اولویت وزارت بازرگانی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اراک با اشاره به اینکه پایه اول پیشرفت، کمال و سعادت انسان و جامعه تقوا، عبودیت و بندگی است، اظهار داشت: تقوا، عشق و ولایت الهی مهمترین دلیل شیرین بودن شهادت برای یاران سیدالشهدا (ع) در حماسه عاشورا است و حقیقت عاشورا تقوا و امر به معروف و نهی ازمنکر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری در امر تربیت شاگرد و نشر علوم و معارف اسلامی بی نظیر بودند و تربیت بیش از 4 هزار شاگرد از جمله برکات و دستاوردهای نهضت علمی آن امام همام بوده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها، اساتید و نخبگان حوزه‌های علمی باید بتوانند فضای علمی و پژوهشی کشور را با تاسی از سیره و شیوه امام جعفر صادق (ع) مدیریت کنند و تربیت شاگردان توانمند برای آینده ایران و اسلام را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه امام جعفر صادق (ع) از فرصت‌های گوناگون برای دفاع از دین و حقانیت تشیع و نشر معارف صحیح اسلام استفاده می‌بردند، افزود: امروز با توجه به شرایط نیاز است اساتید دانشگاه، طلاب و روحانیون با آگاهی و بصیرت و الگوبرداری از استقامت و مجاهدت‌های امام صادق (ع) در این جنگ نرم وارد کارزار شوند و با تمام قوا از حریم اسلام و مکتب اهل بیت (ع) صیانت کنند.

وی با اشاره به اهمیت مقابله با گران‌فروشی و ناعدالتی در بخش‌های مختلف جامعه بیان کرد: اصناف امانتدار مردم هستند و نباید اجازه دهند از خلاء ها برای سوء استفاده عده‌ای منفعت طلب استفاده شود.

دری نجف آبادی، تشکیل وزارت بازرگانی را فرصتی برای رونق تولید و توجه به کیفیت تولید ایرانی خواند و افزود: توسعه صادرات و اهتمام به امور بازرگانی مهمترین اولویت وزارت بازرگانی باشد.

وی افزود: نظارت بر نظام توزیع و قیمت‌ها یک امر مهم است و این وزارتخانه باید برنامه‌های حکیمانه در این راستا داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اولویت دولت و سران قوا، خدمت صادقانه و رفع مشکلات مردم باشد و تشکیل وزارت بازرگانی باید زمینه‌های خدمت بیشتر به مردم و جامعه را فراهم سازد.

وی با محکوم کردن حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه، که منجر به شهادت ۱۳ فلسطینی از جمله سه تن از فرماندهان ارشد سرایا القدس شد، گفت: اینگونه جنایت‌ها سند خیانت‌ها و رسوایی رژیم جعلی و غاصب اسرائیل است.

امام جمعه اراک افزود: در این اقدام ضد انسانی و جنایتکارانه صهیونیستی بیش از ۴۰ جنگنده نیروی هوایی اسرائیل در حملات به نوار غزه شرکت داشتند و مردم مظلوم منطقه را به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: از مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی و منطقه انتظار می‌رود ضمن محکوم کردن اینگونه جنایت‌های ظالمانه مقابل توطئه‌های این رژیم جعلی ایستادگی کنند و از سوء استفاده آمریکایی‌ها و حامیان کودک کش آنها جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: ملت ایران با عزم و اراده‌های راسخ و قوی پشتیبان اسلام و آرمان‌های انقلاب است و امت‌های اسلامی باید با وحدت و انسجام راه عزتمندانه امام خمینی (ره) را ادامه دهند.

کد خبر 5777932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha