۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸

واکنش اردوغان به کناره‌گیری «محرم اینجه» از رقابت‌های انتخاباتی

واکنش اردوغان به کناره‌گیری «محرم اینجه» از رقابت‌های انتخاباتی

رئیس‌جمهور کنونی ترکیه و نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری آتی در این کشور به کناره‌گیری «محرم اینجه» از رقابت‌های انتخاباتی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آپا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور کنونی ترکیه و نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری آتی در این کشور به خبر کناره‌ گیری «محرم اینجه» رئیس حزب «مملکت» از رقابت‌های انتخاباتی واکنش نشان داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس‌ جمهور کنونی ترکیه در این باره گفت: یکی از نامزدها انصراف داد، طبیعتا نمی‌ توان دلیل این کار وی را متوجه شد. من ناراحت شدم. امیدوار بودم که این رقابت تا انتها ادامه داشته باشد.

در همین رابطه، چند روز مانده به انتخابات ریاست‌ جمهوری ترکیه، «محرم اینجه» یکی از چهار نامزد انتخابات اعلام کناره‌ گیری کرد که می‌ تواند موضع رقیب اصلی اردوغان را تقویت کند.

محرم اینجه، رئیس حزب «مملکت»، با انتقاد شدید از «افتراهای جنسی» علیه خود در رسانه‌ها، اعلام کرد که از نامزدی ریاست‌جمهوری ترکیه انصراف می‌دهد.

شبکه خبری الجزیره شامگاه پنجشنبه گزارش داد که در شرایطی که ۳ روز به موعد انتخابات سرنوشت ساز ریاست‌جمهوری ترکیه مانده است. «محرم اینجه» یکی از چهار نامزد انتخابات اعلام کناره‌گیری کرد که می‌تواند موضع رقیب اصلی اردوغان را تقویت کند.

او در کنار اردوغان، «قلیچدار اوغلو» و «سینان اوغان» یکی از چهار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه بود.

پیش‌تر، یک نظرسنجی انتخاباتی نشان داده بود که رجب طیب اردوغان با بیش از ۵ درصد از قلیچدار اوغلو در آستانه انتخابات روز یکشنبه عقب افتاده است.

چند روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، «محرم اینجه» یکی از چهار نامزد انتخابات اعلام کناره‌گیری کرد که می‌تواند موضع رقیب اصلی اردوغان را تقویت کند.

«محرم اینجه» یکی از چهار نامزد انتخابات یکشنبه ریاست‌جمهوری ترکیه دیروز (پنجشنبه، ۱۱ مه) اعلام کناره‌گیری کرد، اقدامی که می‌تواند موضع «کمال قلیچدار اوغلو» رقیب اصلی «رجب طیب اردوغان» را در انتخابات تقویت کند.

کد خبر 5778023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha