۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۹

روزشمار نمایشگاه کتاب تهران/۴

فروش ۳۵میلیاردی،حضور دانش‌آموزان و چندروایت دیگر از نمایشگاه کتاب

فروش ۳۵میلیاردی،حضور دانش‌آموزان و چندروایت دیگر از نمایشگاه کتاب

فروش ۳۵ میلیاردی بخش حضوری نمایشگاه کتاب،حضور اردوهای دانش‌آموزی و تذکر رعایت پوشش اسلامی از جمله روایت‌های مهم روز چهارم نمایشگاه کتاب است.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: چهارمین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مثل روزهای گذشته با استقبال نسبتاً خوبی توسط مخاطبان رو به رو شد و از نیم ساعت مانده به شروع ساعت کاری نمایشگاه کتاب یعنی ۱۰ صبح جمعیت خوبی پشت درب‌های شبستان اصلی مصلی امام خمینی منتظر بازگشایی درب‌های بهار کتاب ایران بودند.

دانش‌آموزان نیز در قالب اردوهای دانش‌آموزی خود را به نمایشگاه کتاب رساندند و از این رویداد فرهنگی بازدید می‌کنند.

برنامه‌های فرهنگی نیز همچنان در جای جای مصلی امام خمینی از جمله کوشک کتاب، گوشه نقد، سرای آموزشی، سرای ملل برگزار می‌شود.

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره میزان فروش بخش حضوری و مجازی تا روز گذشته افزود: تا ساعت ۲۱ روز گذشته دستگاه‌های کارتخوان رسمی نمایشگاه ۳۵ میلیارد تومان فروش حضوری را ثبت کردند که با مبلغ کارت به کارت و کارتخوان غیر رسمی را به این عدد اضافه کنیم مبلغ فروش حضوری به ۴۵ میلیارد تومان می‌رسد. همچنین در بخش مجازی تا ساعت ۲۱ شب گذشته مجموع فروش‌ها به ۲۵ میلیارد تومان می‌رسد که از این مبلغ ۱۸ میلیارد تومان سهم ناشران و ۷ میلیارد تومان سهم کتابفروشان است.

رمضانی گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار نسخه در بخش مجازی نمایشگاه عرضه شده است و به تعبیری تا پایان روز سوم نمایشگاه قریب به ۷۰ میلیارد تومان فروش را ثبت کرده است که مردم از سراسر کشور از نمایشگاه خرید کردند.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۷۰ دستگاه مختلف در جهت برگزاری این رویداد بزرگ در تلاش هستند برای مثال به غیر از استقرار ماشین‌های سازمان آتش نشانی در مصلی امام (ره)، پایگاه‌های اورژانس نیست در اتوبوس‌های تعبیه شده در مصلی امام خمینی (ره) به مخاطبان یار مهربان خدمت‌رسانی می‌کنند.

یکی از نکات مهم در این دوره از برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور چند ساعته انتشارات روزنه و بعد خداحافظی از نمایشگاه بود که به دلیل بازداشت مدیرعامل این انتشارات، روزنه نتوانست در نمایشگاه حضور داشته باشد.

روز گذشته نیز علی قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری خود گفت: در غرفه‌هایی که عدم رعایت پوشش اسلامی را دارند تذکر داده شد و پرونده‌ای برای این موضوع تشکیل شده است همچنین در جلسه دوم کمیته تخلف ناشران از دو ناشر نسبت به عدم رعایت پوشش مناسب تعهد کتبی گرفته شده است.

وی افزود: رویه کلی نمایشگاه در این موضوع راهبرد فرهنگی است و در همه مقاطعی که پیش بینی شده است از درب‌های ورودی تا سالن‌ها این رویه در حال انجام است.

شب گذشته نیز غرفه انتشارات آموت علی رغم رعایت پوشش اسلامی کارکنان این غرفه تذکر گرفت که موجب اعتراض مدیرعامل این نشر شد.

امسال و تا به این لحظه مخاطبان کتاب شاهد تشکیل صف‌های متفاوت برای کتاب نبودند اما همچنان باید منتظر روزهای آینده بود.

تاکنون نیز شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی و فرهنگی زیادی از نمایشگاه کتاب بازدید کردند برای مثال روز گذشته امیر دریادار حبیب‌الله سیاری از نمایشگاه کتاب بازدید کرد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هنوز به نیمه نرسیده است و باید منتظر روزهای آخر هفته استقبال بیشتر مخاطبان بود.

کد خبر 5779220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha