۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸

یک کارشناس مسائل دینی:

رعایت حیا باعث تقویت جایگاه اجتماعی افراد می‌شود

رعایت حیا باعث تقویت جایگاه اجتماعی افراد می‌شود

قزوین- کارشناس مسائل تربیت دینی با بیان اینکه رعایت حیا باعث تقویت جایگاه اجتماعی افراد می‌شود گفت: بیان فواید و ثمرات حیا در جامعه می‌تواند افراد را به رعایت حیا تشویق کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد اسماعیلی مبارکه عصر یکشنبه در دومین دوره آموزشی جوانی جمعیت با عنوان فرزندآوری حس خوب زندگی ویژه کارکنان خانم دستگاه‌های اجرای استان قزوین اظهار کرد: همه باید به دنبال تقویت روحیه عفاف و حیا در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه تعریف واقعی حایگاه زن در جامعه باعث تقویت عفاف در جامعه می‌شود، افزود: زن در اسلام عزیزترین و زیباترین موجود دنیا است و بیان آن بدون شک می‌تواند در تقویت روحیه عفاف در جامعه مؤثر باشد.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: یکی از راه‌های تقویت حیا در زنان و جامعه بیان و نمایش جایگاهی است که فرد با حیا در دنیا به دست می‌آورد.

وی با بیان اینکه بیان فواید و ثمرات حیا در جامعه می‌تواند افراد را به رعایت حیا تشویق کند، اضافه کرد: صحبت منطقی و رعایت مصادیق برتر حیا در جامعه می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

این کارشناس مسائل تربیت دینی ادامه داد: رعایت حیا باعث تقویت جایگاه اجتماعی افراد می‌شود کما اینکه در قرآن بیان می‌شود که بی حیایی همسر عزیز مصر او را ذلیل و حیای حضرت یوسف (س) او را به پادشاه مصر تبدیل کرد.

وی عنوان کرد: دوری از عوامل حیازدایی مخصوصاً در خانواده‌ها می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ حیا و عفاف در جامعه باشد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی مبارکه با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های تقویت حیا و حجاب در جامعه افزایش امید در جامعه است اضافه کرد: توجه دادن به نعمت‌های خدا و داشته‌های خود باعث افزایش حیا در جامعه می‌شود.

کد خبر 5780124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha