۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷

امام جمعه ارومیه:

مبارزه با ظلم نقطه اشتراک تمام ادیان ابراهیمی است

مبارزه با ظلم نقطه اشتراک تمام ادیان ابراهیمی است

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مبارزه با ظلم نقطه اشتراک تمام ادیان ابراهیمی بوده و این مهم نقطه وحدت پیروان این ادیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر چهارشنبه در دیدار رهبر کلیسای شرق آشور افزود: پس از انقلاب اسلامی تمامی ادیان الهی آزادانه زندگی کرده و تمامی مراسم‌های خود را آزادانه برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: خود اقلیت‌های دینی نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته و هموطنان مسیحی برادرانه با دیگر هموطنان زندگی می‌کنند.

امام جمعه ارومیه به شهدای مسیحی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تقدیم شهدای مسیحی برای دفاع از وطن نمایانگر این مساله است که همه ادیان الهی به ظلم ستیزی برخاسته و هدف آنها بوده است.

حجت الاسلام قریشی تاکید کرد: ادیان الهی در عصر کنونی نقش بیشتری ایفا کنند زیرا مستکبران در تلاشند تا جهان را به آشوب بکشند و اگر علمای ادیان الهی به میدان بیایند مقابل وحشی‌گری آنها ایستاده و مقابله خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: طبق فرموده قرآن کریم هر جا مظلومی باشد وظیفه داریم به پا خیزیم و حمایت کنیم و این وظیفه دینی است.

حجت الاسلام قریشی افزود: تعدد کلیساها در منطقه نشانگر وحدت و صمیمیت بین ادیان است و امیدوارم این صمیمیت و اخوت زمینه‌ای برای گسترش وحدت بیشتر بین پیروان ادیان الهی باشد و خود آنها زمینه را برای زندگی مسالمت آمیز کنار هم در دنیا فراهم کنند.

رهبر کلیسای شرق آشور و هیئت همراه خود با حضور در آذربایجان غربی، با نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه ارومیه دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 5782276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha