۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸

جیک سالیوان: اوکراین اجازه حمله به خاک روسیه را ندارد

جیک سالیوان: اوکراین اجازه حمله به خاک روسیه را ندارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز اعلام کرد: به اوکراین اجازه نمی‌دهیم از کمک‌های نظامی غرب برای حمله به‌روسیه در داخل مرزهایش استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد: هیچ محدودیتی برای توانایی اوکراین در حمله به ارتش روسیه داخل مرزهایش از جمله کریمه قائل نشده ایم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص ادامه داد: به اوکراین اجازه نمی‌ دهیم از کمک‌ های نظامی غرب برای حمله به روسیه در داخل مرزهایش استفاده کند.

«جیک سالیوان» در این باره اضافه کرد: نمی توانم زمان مشخصی را برای آنچه رییس جمهور (درباره ارسال هواپیمای نظامی به اوکراین) گفت مشخص کنم. رییس جمهور گفت که وی باید با متحدان اروپایی خود و اوکراینی ها طرح موضوع کرده تا مشخص شود که چه کشوری، چه زمانی و چه تعدادی جت باید برای کی یف ارسال شود. اکنون در فرایند انجام این کار هستیم.

وی پیشتر هم در یک نشست خبری اعلام کرده بود که با وجود ارائه کمک‌ها از سوی واشنگتن به کی یف، کمک‌های ارائه شده آمریکا به اوکراین بر این فرض استوار است که آمریکا حملات به خاک روسیه را پشتیبانی نمی‌کند و به دنبال تحریک اوکراین برای حمله به خاک روسیه نیز نیست.

سالیوان گفته بود: همه قابلیت‌هایی که ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار می‌دهد با این وضعیت اساسی در نظر گرفته می‌شود که آمریکا امکان حملات به خاک روسیه را ایجاد نمی‌کند و از این حملات حمایت نمی‌کند.

این در حالی است که به تازگی نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی و اوکراینی آگاه گزارش داد که «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده یک بسته کمک امنیتی جدید ۳۷۵ میلیون دلاری را برای اوکراین به زودی اعلام خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که بایدن پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست سران گروه ۷ در هیروشیمای ژاپن، این خبر را اعلام خواهد کرد.

کمتر از ۱۰ روز پیش نیز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که آمریکا، بسته جدید کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص داده است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا بیش از یک میلیون توپ ۱۵۵ میلیمتری به اوکراین ارسال یا مجوز ارسال آن را صادر کرده است.

یک مقام ارشد آمریکا پیشتر به تایمز گفته بود که «بخش قابل توجهی» از این توپ‌های ارسالی، از موجودی زرادخانه‌های تسلیحاتی آمریکا در کره جنوبی و تل آویو تأمین شده است. این در حالی است که پیش‌تر بلومبرگ در گزارشی نوشته بود که روسیه هشدار داده است در صورتی که تل آویو نسبت به ارسال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به اوکراین اقدام کند، با پاسخ مسکو مواجه خواهد شد.

کد خبر 5786616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • توانا IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      3 1
      اجازه ندادن امریکا به اوکراین جهت حمله به خاک روسیه با وجود کمک های گسترذه اش چیزی جز فریبکاری و نشات گرفته از خوی شیطان بزرگی اش نیست . این محدودیت ها محدود به زمان است و با تضعیف روسیه این گزافه گویی ها به دست فراموشی سپرده خواهد شد و پوتین کسی نیست که این فریبکاری را متوجه نشود
    • ع ا ز CA ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 2
      هر گونه ماجرا جوی کی اف دودش به چشم امریکا و اروپا خواهد رفت روسیه دولتی نیست که میدان را به کی اف به بازد و یا واگذار بکند .
    • مهرداد IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 2
      پس شما باعث این جنگید میگید سلاح بفروشیم اکراین بجنگه
    • محمودزاده IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 1
      بیچارگان انان را بعنوان یک طمع سیاسی جلو پوتین قرار دادن و اینک حاضر نیستند از سلاح های که به او دادن استفاده کند و این اخر پس فطری است
    • Hussain gh IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 0
      شماها به کجایی دنیا که حضور دارید امنیت برقرار است
    • حمید رضا IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 0
      دو نفر با هم کشتی می گرفتند ، اون چابکتره پرید پای اون یکی دیگه رو گرفت ، داور گفت نه پاشو نگیر فول هست ، خواست کمر گیری کنه داور اجازه نداد بعد هم بعد از چند دقیقه اون بی دست و پایه رو برنده اعلام کردند ، اینها از اول هم می خواستند زلنسکی رو فراری بدن و روسیه رو پیروز کنند اما موفق نشدند حالا از را
    • آریا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 0
      آیا جنگ یک بهانه ویا فرصت نیست برای بروزرسانی مهمات سلاحهای ذخیره شده قدرتمندان.مرگ برسیاستمداران عوضی
    • اقتدار ملی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 2
      آفرین ب پوتین و روسیه قدرت یعنی همین...جرأت ندارن ب خاک روسیه حمله کنن...بعد طالبان حق آب ایرانو از رود هیرمند نمیدن...جای گریه دارع کشورت قوی باشع ولی عرضه استفاده از قدرتو مسئولین نداشته باشن...