۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸

قرعه‌کشی برای انتخاب نایب رئیس دوم مجلس بین ذوالنوری و نیکزاد

قرعه‌کشی برای انتخاب نایب رئیس دوم مجلس بین ذوالنوری و نیکزاد

به دلیل نزدیکی آرای مجتبی ذوالنوری و علی نیکزاد برای نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی، در نهایت کار به قرعه‌کشی کشید.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که از ساعت‌ها قبل برخی از رسانه‌ها به صورت قطعی خبر تعیین نواب رئیس مجلس را اعلام کردند، اما قضیه از این قرار نبود و بارها آرای نواب رئیس مجلس بازشماری شد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس اول مجلس شد، اما رقابت علی نیکزاد و مجتبی ذوالنوری برای نایب رئیسی مجلس به یکدیگر بسیار نزدیک بود.

آرای نیکزاد و ذوالنوری به حدی به هم نزدیک بود که چندین بار شمارش آرا شد و حتی این موضوع باعث شد برای دقایقی جو مجلس متشنج شود.

قضیه از این قرار بود که پس از بازشماری آرای نواب رئیس برای چندمین بار، به یک باره بحثی میان مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب که از طرفداران علی نیکزاد است با مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد که از موافقان مجتبی ذوالنوری است، بالا گرفت. ناگهان این دو نماینده یکدیگر را هل دادند که درگیری آنان با وساطت نمایندگان پایان یافت.

در نهایت کار به قرعه کشی رسید که قرعه به نام مجتبی ذالنوری به عنوان نایب رئیس دوم مجلس درآمد و علی نیکزاد از هیئت رئیسه مجلس خداحافظی کرد.

محمدباقر قالیباف نیز پس از تعیین اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس، اظهار داشت: امروز رقابت بین نامزدهای نواب رئیسی و دبیری هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بسیار نزدیک بود. علت تأخیر در اعلام نتایج آرا آن بود که شمارش آرا چندین نوبت انجام شد.

کد خبر 5788099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha