۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

فرانسه: جنگنده اف -۱۶ برای ارسال به اوکراین نداریم

فرانسه: جنگنده اف -۱۶ برای ارسال به اوکراین نداریم

وزیر خارجه فرانسه از برنامه این کشور برای کمک به اوکراین در بکارگیری جنگنده‌های اف -۱۶ گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه فرانسه از تمایل این کشور برای مشارکت در آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف -۱۶ خبر داد.

«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد که فرانسه در ناوگان هوایی خود هیچ جنگنده اف -۱۶ ندارد، با این حال می‌تواند به ارتش اوکراین آموزش‌های اولیه پرواز را ارائه دهد.

وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای تاکید کرد: ما می‌دانیم که اوکراین به دنبال هواپیماهای اف -۱۶ است که فرانسه آن را ندارد؛ اما آنها به خلبان نیز نیاز دارند و باید بین آموزش اولیه و آموزش ویژه اف -۱۶ تفاوت قائل شد. این امکان وجود دارد که ما کمک کنیم.

این دیپلمات ارشد با تکرار اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه افزود که پاریس هیچ تابویی برای کمک به اوکراین برای دستیابی به هواپیماهای جنگی ندارد.

پس از ماه‌ها خودداری آمریکا و کشورهای غربی از تحویل جنگنده‌های اف -۱۶ به ارتش اوکراین، اخیراً مقامات واشنگتن و اروپا اعلام کردند که طرح آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز کرده‌اند.

مقامات نظامی و ارشد روسیه تأکید کردند جنگنده‌های اف -۱۶ در صورت تحویل به اوکراین، جزو اهداف مشروع ارتش روسیه هستند.

دیروز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: بارها گفته ایم که هر گونه تجهیزات و هر سلاحی که توسط کی یف در منطقه عملیات ویژه روسیه استفاده شود، از سوی مسکو یک هدف قانونی به شمار می‌آید. اصراری که مخالفان ما در جهت تشدید هر چه بیشتر تنش‌ها دارند، تنها مشکل اصلی امروز نیست؛ بلکه احتمالاً بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت خودشان نیز خواهد بود.

کد خبر 5794765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha