۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶

بالگرد خطرناک اسرائیلی در راه اوکراین/ آمریکا بر آتش جنگ می‌دمد

بالگرد خطرناک اسرائیلی در راه اوکراین/ آمریکا بر آتش جنگ می‌دمد

منابع عبری گزارش دادند که آمریکا با خریداری ۲۰ فروند جنگنده بالگرد از نوع آپاچی АН-۶۴А از رژیم صهیونیستی در صدد تحویل این بالگردها به ارتش اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، آمریکا اخیراً ۲۰ فروند جنگنده بالگرد آپاچی از نوع АН-۶۴А خریداری کرده و درصدد تحویل این بالگردها به ارتش اوکراین است.

این نوع از بالگردهای تهاجمی آپاچی که با مدل ۶۴ شناخته می‌شود، دارای برتری بر دیگر انواع از لحاظ میزان برد عملیاتی و طول پروازی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۳۴ سال قبل استفاده از این بالگردها را آغاز کرده است. ارتش اوکراین پیش از این از سوی آمریکا به بالگردهای ترابری «می ۱۷» مجهز شده بود. اوکراینی‌ها بالگردهای تهاجمی «می ۲۴» را نیز در اختیار دارند که از دوران شوروی سابق در این کشور باقی مانده است.

این در حالی است که سرعت بالگردهای تهاجمی آپاچی نوع ۶۴ به ۳۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ۷۰۰ کیلومتر طول پروازی دارد. این بالگردها دارای دو خلبان بوده و مجهز به توپ ۴۰ میلیمتری و موشک‌های هوا به زمین هستند.

کد خبر 5795631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      2 0
      پس اسراییل هم آره.
    • GB ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      1 0
      اگر نظام در مورد طالبان کاری نکنه ممکنه مردم در شهرها کاری کنند علیه افغانها و اوضاع از دست خارج شود ،چیزی که دقیقا غربیها و حتی طالب و ترکیه و باکو .ووووبدنبال اون هستند ،حتی ممکنه ساختگی درست کنند ،هوشیار سازی کنید
    • خسرو IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      0 0
      روسیه فریب خورد . و هنوز با ادامه جنگ داره به این فریب خوردنش ادامه میده