۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

معضل ورود فاضلاب روستاهای اطراف به دریاچه زریوار برطرف شد

معضل ورود فاضلاب روستاهای اطراف به دریاچه زریوار برطرف شد

سنندج - مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هم اکنون حدود ۹۹ درصد مشکل ورود فاضلاب روستاهای اطراف دریاچه زریوار به داخل این منبع آبی برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی ظرفیت سازی دستگاه‌های استانی در ارتباط با تالاب بین المللی زریبار در سنندج، اظهار کرد: حفاظت از تالاب تنها رسالت سازمان محیط زیست نیست و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها هم در راستای این مهم وظایفی بر عهده دارند.

وی افزود: برای حفاظت از تالاب نیازمند مشارکت مردمی هستیم و از سال گذشته تاکنون سه کارگروه استانی و سه کمیته شهرستانی مربوط به تالاب زریبار در استان تشکیل و در نتیجه آن اقدامات مطلوبی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اعلام اینکه وضعیت تالاب زریبار در شرایط مطلوبی قرار دارد، گفت: گردشگری محوطه اطراف تالاب تا آذرماه سال جاری در اختیار شهرداری مریوان است.

حمیدی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری داخلی و خارجی در محدوده ۱۵ هکتاری اطراف زریبار و با رعایت مسائل زیست محیطی می‌تواند اقدام مؤثری باشد.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون آب و فاضلاب شهری در ارتباط با زریبار عملکرد رضایت بخشی داشته اند و در حال حاضر مسئله ورود فاضلاب روستاهای اطراف زریبار به داخل تالاب برطرف شده است.

کد خبر 5798707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha