۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۸

وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد؛

ضرورت تبدیل شهرستان میانه به مقصد گردشگری مسیر تبریز- تهران

ضرورت تبدیل شهرستان میانه به مقصد گردشگری مسیر تبریز- تهران

تبریز- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر لزوم تبدیل میانه از شهر گذری به مقصد گردشگری مسیر تبریز-تهران تاکید کرد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، سید عزت الله ضرغامی عصر روز پنجشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور در شهرستان میانه از ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان نظیر کاروانسرای جمال آباد، پل شهرچای، آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل و همچنین آرامگاه ریزعلی خواجوی بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه میانه در آینده‌ای نزدیک دارای یک اثر تاریخی جهانی خواهد بود، ادامه داد: کاروانسرای تاریخی جمال آباد از مهم‌ترین کاروانسراهای قرارگرفته در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایرانی است که پس از تصویب پر فهرست آثار جهانی قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: در این سفر با رئیس بنیاد مسکن تعاملی داشتیم که در خصوص تسهیل روند ایجاد راه دسترسی به آثار تاریخی میانه خصوصاً کاروانسرای جمال آباد، پل شهر چای و همچنین پل‌دختر صحبت‌هایی انجام شد تا در اسرع وقت با تأمین اعتبار لازم اقدامات راه‌دسترسی انجام شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به اینکه میانه می‌بایست از شهری گذری به مقصد گردشگری تبدیل شود، گفت: ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری میانه کاملاً آشکار و از وضعیت خوبی برخوردارند، لذا می‌بایست با تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری منطبق با ظرفیت‌ها فرصت جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم، جاذبه‌های گردشگری را تقویت کنیم تا گردشگران این مسیر همواره میانه را به عنوان شهری برای حداقل یک شب اقامت در نظر داشته باشند.

ضرغامی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان میانه دارای روستاهای برخورداری است، توسعه گردشگری روستایی و کشاورزی از دیگر موضوعات دیگری است که در اولویت ما قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5805128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha