۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹

توسط آکادمی دیپلماسی؛

نشست بررسی کتاب دیپلماسی فوتبال برگزار می شود

نشست بررسی کتاب دیپلماسی فوتبال برگزار می شود

نشست بررسی کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» توسط آکادمی دیپلماسی و خانه اندیشه ورزان جوان با حضور جمعی از نخبگان دیپلماسی و فوتبال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» به همت آکادمی دیپلماسی و خانه اندیشه ورزان جوان با حضور حمید رضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و مشاور سابق امور بین الملل فدراسیون فوتبال، احسان محمدی، مشاور بین الملل دانشگاه تهران، رئیس آکادمی دیپلماسی و مترجم کتاب، محمد سلطانی فر، استاد علوم ارتباطات اجتماعی و میثم زمان آبادی، مدرس و پژوهشگر دکتری روانشناسی رسانه دانشگاه فیلدینگ، برگزار می‌شود.

کتاب «دیپلماسی فوتبال: روابط بین الملل و فوتبال از ۱۹۱۴ تا امروز» اثری میان رشته‌ای است از دوازده نویسنده برجسته ویراسته هدر ال. دیکتر، ترجمه احسان محمدی با مقدمه‌ای از احمد نقیب زاده که پیوند میان فوتبال و دیپلماسی در یک قرن اخیر را به تصویر می‌کشد.

جرمی سوری استاد دانشگاه و نویسنده کتاب «ریاست جمهوری غیرممکن: ظهور و سقوط بالاترین مقام آمریکا»درباره کتاب دیپلماسی فوتبال گفت: فوتبال چیزی ورای ورزش و سرگرمی است. فوتبال، بخش قدرتمندی از سیاست مدرن جهان است. دیپلماسی فوتبال، محبوب ترین ورزش جهان را با مؤلفه‌های اصلی دیپلماسی از جمله ارتقای فرهنگی، توسعه اقتصادی، اتحادها و ائتلاف‌های استراتژیک و رقابت‌های نظامی پیوند می‌دهد. کتاب دیپلماسی فوتبال، تنوع استفاده رهبران و کنشگران از این ورزش را نشان می‌دهد. خوانندگان این کتاب، به گونه‌های جدید و هیجان انگیزی، پیوندهای میان ورزش و دیپلماسی را درک خواهند کرد.

احمد نقیب زاده، استاد تمام علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره کتاب گفت: کتاب دیپلماسی فوتبال، اهتمام سودمند و موفق است در به تصویر کشیدن نقش و جایگاه فوتبال در عرصه روابط بین الملل و دیپلماسی از ۱۹۱۴ تا به امروز، از رهگذر مطالعه تحولات مهم تاریخ روابط بین الملل و دیپلماسی، در برش‌هایی تاریخی یا موضوعی یا موردی؛ ترجمه روان کتاب از سوی احسان محمدی و نقش رو به رشد فوتبال در عرصه بین المللی، این فرصت را در اختیار علاقه مندان به سیاست و روابط بین الملل قرار می‌دهد تا در کوچه پس کوچه‌های روابط پیچیده بین الملل گشت و گذاری کنند.

این نشست روز یکشنبه، ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۰ در محل خانه اندیشه ورزان به نشانی خیابان انقلاب، بعد از چهارراه ولیعصر، پلاک ۹۰۷ برگزار می‌شود. حضور برای عموم آزاد است.

کد خبر 5805285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha