۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران:

۶۰ آب بندان در مازندران لایروبی می شود

۶۰ آب بندان در مازندران لایروبی می شود

ساری- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص ۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی ۶۰ آب بندان در استان خبر داد.

علیرضا علیزاده در حاشیه بازدید از آب بندان های ساری در گفتگو با خبرنگار مهر با ضرورت لایروبی آب بندان ها برای افزایش حجم و ظرفیت آن تاکید کرد و گفت با لایروبی آب بندان ها می‌توان حجمی معادل ۱۶۰ میلیون مترمکعب ظرفیت شهید رجایی بر ظرفیت آب بندان ها افزود.

وی لایروبی آب بندان ها را یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: مرمت آب بندان ها حدود چهار سال به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه فروش خاک در آب بندان ها نداریم، گفت: فروش خاک از محل بند ز تبصره ۱۸ صورت می‌گیرد و متولی آن امور آب استان است.

علیزاده تعداد آب بندان های استان را ۹۱۵ قطعه بیان کرد و گفت: ظرفیت آب بندان های استان ۴۰۰ میلیون متر مکعب معادل حجم سدهای استان است و در حال حاضر ۴۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد شهید رجایی وجود ۲۰ دارد که کمتر از ۱۰ میلیون مترمکعب آب صرف کشاورزی می‌شود.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص ۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و لایروبی آب بندان ها خبر داد و گفت: این اعتبار برای لایروبی ۶۰ آب بندان تخصیص داده شد که برخی از آنها لایروبی شدند و تلاش کنیم که مابقی را تا شهریورماه لایروبی کنیم.

کد خبر 5806434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha