۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴

رئیس پلیس فتای البرز خبر داد؛

دستگیری کلاهبرداران سایت‌های فروش لوازم دست دوم 

دستگیری کلاهبرداران سایت‌های فروش لوازم دست دوم 

کرج- رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری دو کلاهبرداری که از طریق سایت‌های فروش لوازم دست دوم اقدام به ۱۰ فقره کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: درپی ارجاع چند پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌های دیوار و شیپور به پلیس فتا استان البرز، بررسی ویژه و دقیق موضوع در دستورکار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که کلاهبرداران با انتشار آگهی‌های فروش لوازم خانگی با قیمت پایین‌تر شهروندان را ترغیب به ارسال بیعانه برای خرید می‌کردند و با ارسال شماره حساب یکی از فروشندگان لوازم خانگی در ازای ارسال وجه اقدام به خرید لوازم خانگی به صورت غیر حضوری می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز تصریح کرد: علیرغم اینکه متهمان پس از دریافت لوازم خانگی در چندین نقطه از شهرهای کرج و تهران آنها را برای عدم شناسایی در نهایت به یکی از شهرهای شرقی تهران منتقل می‌کردند، اما با انجام اقدامات اطلاعاتی و گسترده در نهایت ۲ نفر در این زمینه دستگیر و ۱۰ مالباخته شناسایی شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: برابر بررسی‌های صورت گرفته ارزش کلاهبرداری کشف شده تاکنون حدود ۵ میلیارد ریال است.

سرهنگ جلیلیان در پایان از کاربران اینترنتی درخواست کرد در صورت خرید غیرحضوری به هیچ وجه قبل از تحویل کالا اقدام به ارسال مبالغی تحت عنوان بیعانه و سایر موضوعات نکنند.

کد خبر 5807074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha