۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۹

معاون سازمان آب و برق خوزستان:

سد کرخه همچنان در وضعیت خشکسالی قرار دارد

سد کرخه همچنان در وضعیت خشکسالی قرار دارد

اهواز- معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: مجموع ورودی های سد کرخه ۲ میلیارد و ۲۵۰‌میلیون متر مکعب و از نظر هیدرولوژیکی همچنان در خشکسالی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهبازی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوضه آبریز کرخه حدود ۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که حدود ۴۳ هزار کیلومتر مربع آن بالای سد کرخه قرار گرفته است.

وی افزود: از نظر هیدرولوژیکی نوسانات منابع آب قابل بهره برداری در حوضه آبریز کرخه بسیار قابل توجه است، منابع آب ورودی به استان در طول دوره ثبت آمار، میانگین یک میلیارد تا ۱۵ میلیارد متر مکعب متغیر بوده است.

شهبازی با اشاره به اثر خشک‌سالی‌ها و نوسانات قابل توجه در این حوضه آبریز، بیان کرد: با افزایش انعطاف پذیری در بخش مصرف می‌توان با شرایط سازگار شده و اثرات این خشکسالی در بخش کشاورزی را با افزایش بهره‌وری به حداقل رساند.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: خشکسالی در این حوضه از ۳ سال گذشته تا کنون استمرار داشته است.

شهبازی ادامه داد: در آذر ماه سال ۱۴۰۱ به منظور تأمین آب کشت پاییزه کشاورزان، از حداکثر ذخایر ممکن سد کرخه و ظرفیت‌های تأمین آب از حوضه دز به منظور بهره برداری گرفته شد.

وی عنوان کرد: در سال آبی جاری که از مهر ۱۴۰۱ آغاز شده است، مجموع ورودی‌های سد کرخه ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب بوده که نشان دهنده این است که از نظر هیدرولوژیکی همچنان در خشکسالی قرار دارد.

کد خبر 5807430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدالله IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      7 4
      چرا سد سیمره که بالاتر از سدکرخه که ۳ میلیارد متر مکعب آب پشت آن محبوس کردند،نشون نمی دهند؟!!