۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۷

بلینکن: شواهدی از کمک تسلیحاتی چین به روسیه وجود ندارد

بلینکن: شواهدی از کمک تسلیحاتی چین به روسیه وجود ندارد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد نشانه‌ای از انتقال تسلیحات نظامی از چین به روسیه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا نسبت به واقعیت ماجرای انفجار نیروگاه برق آبی کوخوفکا اظهار بی‌اطلاعی کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ نشانه ای مبنی بر ارائه کمک های نظامی از چین به روسیه در دست نیست، با این حال آمریکا در مورد فناوری هایی که از سوی شرکت های خصوصی استفاده می شود نگرانی است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: ما هیچ اطلاعات بیشتری در مورد آنچه واقعاً برای سد کاخوفکا رخ داده است، نداریم.

رسانه‌های روسیه و اوکراین هفته گذشته اعلام کردند که نیروگاه برق‌آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده است. کی‌یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده‌اند.

نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تأسیس شده و یکی از اجزای حیاتی تأمین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست.»

کد خبر 5808688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • به GB ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      بنظر نمی رسد که در شرایط فعلی که غرب در اوکراین در حال شکست است احتیاجی به کمک تسلیحاتی به روسیه باشد اما در صورتی که احتمال این رود که غرب به اهداف شوم خود نزدیک شود نه تنها چین بلکه بسیاری از کشورها برای تضمین امنیت خود و جهانیان وارد عمل میشوند چرا که میدانند عواقب پیروزی غرب در اوکراین برای جهان