۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۵:۴۷

رئیس جمهور فرانسه:

ضدحمله اوکراین چند هفته یا چند ماه ادامه خواهد داشت

ضدحمله اوکراین چند هفته یا چند ماه ادامه خواهد داشت

رئیس جمهور فرانسه بر تعهد خود به حمایت بلندمدت از کی‌یف تاکید و ابراز امیدواری کرد که عملیات تهاجمی ارتش اوکراین موفقیت‌آمیز باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقلاز تاس، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ضدحمله اوکراین چند هفته یا چند ماه ادامه خواهد داشت و فرانسه امیدوار است که عملیات ضدحمله اوکراین علیه روسیه به ایجاد شرایط برای مذاکرات صلح آینده کمک کند.

او گفت: «ضد حمله اوکراین از چند روز پیش آغاز شده و کاملاً برنامه ریزی شده است. این ضدحمله چند هفته یا چند ماه ادامه خواهد داشت. ما تمام تلاش خود را برای کمک به آن انجام دادیم تا در چارچوب‌هایی که از زمان شروع درگیری توسط ما مشخص شده بود، انجام شود. ما بدنبال مجازات روسیه برای توقف اقدامات نظامی‌اش، کمک به اوکراین برای مقاومت و پس گرفتن قلمروش هستیم. اما هرگز به روسیه حمله نکنید و از هر گونه تشدید این درگیری اجتناب کنید.»

مکرون بر تعهد خود به حمایت بلندمدت از کی‌یف تاکید و ابراز امیدواری کرد که عملیات ارتش اوکراین موفقیت‌آمیز باشد زیرا «انتقال به مرحله مذاکرات در شرایط مساعد» به این ضد حمله بستگی دارد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود همچنین تاکید کرد: «امروز واضح است که اوکراین فتح نخواهد شد و تنها صلحی که امروز قابل قبول است صلحی است که مبتنی بر قوانین بین المللی و انتخاب مستقل مردم اوکراین است. حمایت پایدار ما از اوکراین باید برای مدت طولانی ادامه یابد، چه کمک های سیاسی، نظامی، اقتصادی، بشردوستانه یا کمک های مرتبط با بازسازی [اوکراین].»

رئیس جمهور فرانسه همچنین افزود که فرانسه در حال گسترش ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین است. او در یک کنفرانس خبری گفت: «ما عرضه سلاح، مهمات، خودروهای زرهی را افزایش داده‌ایم و پشتیبانی لجستیکی را افزایش داده‌ایم. ما در روزها و هفته های آینده به این کار ادامه خواهیم داد.»

مکرون همچنین قول مساعدت در تعمیر خودروهای آسیب دیده و آموزش نیروهای اوکراینی را داد. وی در عین حال یادآور شد که حمایت فرانسه در چارچوب های تعیین شده در ابتدای درگیری ادامه دارد. به گفته رهبر فرانسه، این حمایت برای کمک به کی یف در دفاع از خود به جای حمله به روسیه است. علاوه بر این، نباید منجر به تشدید درگیری شود.

در حال حاضر، فرانسه سیستم های توپخانه خودکششی سزار، سیستم های دفاع هوایی کروتال، خودروهای زرهی، تانک های چرخ دار AMX-10 RC، موشک های ضد تانک میلان و سیستم های دفاع هوایی قابل حمل میسترال را به اوکراین عرضه کرده است.

همزمان با اظهارات رئیس جمهور فرانسه،، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «غرب مصمم است حمایت خود را از ضد حمله اوکراین به حداکثر برساند و به کمک های طولانی مدت به ارتش اوکراین ادامه دهد.»

بلینکن افزود: «بنابراین، ما به انجام دو کار ادامه خواهیم داد و ما مصمم هستیم که در حال حاضر حمایت خود را از اوکراین به حداکثر برسانیم تا این کشور بتواند در میدان نبرد به موفقیت دست یابد. حمایت پایدار ما از اوکراین حیاتی است، این کشور می تواند در طول زمان، یک ظرفیت بازدارنده و دفاعی قوی برای ارتش خود ایجاد کند تا در آینده، اگر روسیه تلاش کند تجاوز دیگری را دنبال کند، این شانس را داشته باشد که از آن جلوگیری کند و اگر لزوماً به طور مؤثر در برابر آن دفاع کند، ما از آن حمایت خواهیم کرد.»

وزیرخارجه آمریکا همچنین این را نیز اضافه کرد که آمریکا از اوکراین برای ادغام اقتصاد آن با اتحادیه اروپا و روند جاری اصلاحات دموکراتیک حمایت می‌کند.

کد خبر 5808780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 1
      "مبتنی بر قوانین بین المللی و انتخاب مستقل مردم اوکراین" !!!! عمو این حکومت فعلی اکراین با کودتا اومد سرکار. داری اشتباه میزنی.
    • به GB ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      کشورهایی که از اوکراین (که البته در حقیقت هیچکس به اوکراین و اوکراینی اهمیت نمیدهد و منظور آمریکا و خودشان است) حمایت میکنند در عمل در حال شنا برخلاف جریان آب رودخانه هستند چرا که جهان به سوی دیگری میرود که بر خلاف جهت و هدف و خواست غرب است.