۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

استاندار گیلان:

علمی کردن بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد

علمی کردن بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت بخش آبزی پروری و تولیدات شیلاتی در استان گفت: علمی کردن بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در همایش تجلیل از تولیدگران در عرصه جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: کشاورزان و فعالین عرصه کشاورزی فرماندهان جبهه تولید و امنیت غذایی هستند.

وی با اشاره به مزیت‌های نسبی گیلان در بخش‌های مختلف افزود: گیلان قطب تولید محصولات کشاورزی در عرصه‌های مختلف است.

استاندار گیلان با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمند استان در بخش‌های مختلف کشاورزی تصریح کرد: تقویت زنجیره ارزش و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی باید صورت گیرد.

عباسی با تاکید بر لزوم تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی اضافه کرد: با حذف خام فروشی در بخش تولیدات کشاورزی و تقویت زنجیره ارزش و بسته بندی می‌توان اقتصادی سازی کرد.

وی با اشاره به محدودیت نیروی کار جوان در حوزه کشاورزی افزود: تقویت ماشین آلات کشاورزی منجر به بروز رسانی و علنی پایه کردن این صنعت می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت بهینه و اثربخش یک سرمایه بزرگ در بخش کشاورزی است، گفت: مدیریت درست در بخش کشاورزی منجر به افزایش بهره وری و اقتصادی سازی می‌شود.

کشاورزان ارکان اصلی تولید در گیلان هستند

عباسی با بیان اینکه کشاورزان ارکان و محورهای اصلی تولید در گیلان هستند، اضافه کرد: تقویت صنعت، گردشگری و سایر بخش‌ها با توجه به عرصه کشاورزی تحقق می‌پذیرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های آبزی پروری در گیلان با وجود سواحل خزر افزود: تقویت بخش آبزی پروری و تولیدات شیلاتی در گیلان مورد تاکید است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه علمی پایه کردن بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد، گفت: برند سازی اقلام کشاورزی منجر به هویت بخشی محصولات و در نتیجه اقتصاد زائی می‌شود.

عباسی با اشاره به محدودیت‌های منابع آب کشاورزی در گیلان اضافه کرد: میزان ذخیره آب سد سفیدرود، نسبت به سال‌های گذشته اُفت شدیدی کرده است.

وی با تاکید بر رعایت تقویم زراعی افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی، ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و معرفی ارقام اصلاح شده برای ترویج کشت محصولات زودبازده و مقام در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در این همایش از ۷۰ تولید کننده و فعال عرصه کشاورزی گیلان تجلیل شد.

کد خبر 5812534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha