۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۲

روسیه حمله پهپادی اوکراین به پالایشگاه نفت بریانسک را دفع کرد

روسیه حمله پهپادی اوکراین به پالایشگاه نفت بریانسک را دفع کرد

روسیه اعلام کرد که با موفقیت حمله پهپادی اوکراین به پالایشگاه نفت «دروژبا» در منطقه نووزیبکوف واقع در بریانسک را دفع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «الکساندر بوگوماز» (Alexander Bogomaz) فرماندار بریانسک امروز شنبه اعلام کرد که روسیه از دفع حمله پهپادی اوکراینی ها به پالایشگاه نفت «دروژبا» (Druzhba) در منطقه «نووزیبکوف» واقع در این منطقه خبر داده است.

بر اساس اعلام این رسانه، فرماندار بریانسک در این ارتباط گفت: سامانه‌ های پدافند هوایی روسیه حمله نیروهای مسلح اوکراین به پالایشگاه نفت «دروژبا» در منطقه نووزیبکوف را دفع کردند.

وی در این باره اضافه کرد: در این عملیات ۳ فروند پهاد اوکراین منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر با انتشار بیانیه‌ ای در تشریح حمله پهپادی اوایل خرداد ماه به پایتخت این کشور اعلام کرده بود ارتش اوکراین با ۸ فروند پهپاد به مناطق مختلف شهر مسکو، پایتخت روسیه حمله کرد.

در این بیانیه آمده بود: رژیم کی‌یف در یک حمله تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین، تأسیسات و اماکن شهر مسکو را هدف قرار داد. ۸ پهپاد در این حمله شرکت داشتند. که همه آنها سرنگون شدند.

آن‌گونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود: ۳ فروند از این پهپادها با استفاده از ابزارهای جنگ الکترونیک سرکوب و مختل شدند و کنترل خود را از دست دادند و از اهداف موردنظر منحرف شدند؛ ۵ پهپاد دیگر نیز با سامانه ضدهوایی و ضدموشکی پانتسیر-اس سرنگون شدند.

کد خبر 5812678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha